NovaMan Startet 20.November.2008 Link til dette innlegget Startet 20.November.2008 Heisan Jeg har i dag et akterdekk på ca 6kvm i glassfiber. Dette er gjennom årene bliit veldig stygt, og nå har jeg lyst til å fore/lekte opp dette 2-3 cm, legge støydempende matter mellom lektene, og så legge teaklaminat på toppen. Hva slags materialer egner seg best til å fore opp med? Det vil helt sikkert være litt fuktig der fra tid til annen, så materialene bør tåle å stå i vann til en viss grad. Jeg kan selvfølgelig bruke teak, men det koster en formue. Kan jeg fks. bruke vanlig trykkimpregnert furu, eller er det andre materialer som anbefales? Lektene vil bli skrudd og limt ned i plasten, men laminatet hadde jeg tenkt å lime fast med Sika. mvh. Bayman Sitér dette innlegget Link to post
skippy Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Kan du få tak i noen strimler plexiglass, burde jo tåle vann. Har hørt at Einer skal være en bra tresort som tåler mye fuktighet. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Aluminiumsprofiler. Lett og sterkt. Og råtner ikke. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 20.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Aluminiumsprofiler. Lett og sterkt. Og råtner ikke. Hmm, kanskje ikke noen dårlig ide. Finnes det lim som biter godt på dette? mvh. Bayman Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Nei, du ville vel ikke ha dårlige ideer? Kan limes med en god polymermasse, og /eller skrus. Snakk med en bedrift som driver med glassfasade og balkong, for de får ofte kapp på lange nok lengder for deg. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 For å svare på hvilke tremateriale som tåler vann best. Sypress. Vokser i vann. Råtner ikke. Mange reketrålere i GOM, de som har stått modell for trawlertype båt, er bygget i sypress. Blir steingamle. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Og sypress får du selvfølgelig som metervare på Maxbo. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Mulligan Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Trådstrter sa ingenting om Maxbo? Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Hva med steamet ask. Den har erstatte teaken hos flere båtbyggere idag. Bl.a Ardea og Viknes Skal vistnok ha de samme gode egenskapene som teaken har. Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Moas-ark Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Her er litt om Steamet ask, alt som kan erstatte regnskogstømmer er jo bra! ask design Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
gon Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Vanlig ask er det virke vi kan hente her til lands som har den største bruddstyrken, men ask har dårlig råteresistens. Mulig det går an å behandle den. gon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.