Jump to content

Pioner Junior.... Båten som "forsvant"...(?)

Guest johalvor

Recommended Posts

Guest johalvor

Hei, ...

Er ny på forumet, og dette er første inlegg. Jeg lurer på om det finnes noen her inne med litt erfaringer og kunnskap om denne modellen ? 10 fot , max 10 hk , dekk og vindkjerm,.. er stort sett det jeg vet om denne typen. Jeg husker jeg ønsket meg en slik da jeg var ung,.. ( tidlig på '80-tallet.. :flag:) Nå er "sneipen" blitt 11 år, og da begynner/fortsetter maset....

Finnes det noen som har litt å bidra med om denne båten, så klem til !??

Noe av det jeg lurer på, er:...

1) Hvorfor ble den tatt ut av produksjon !??

2) Hva ligger de på i pris på bruktmarkedet ?

3) Er den sikker som de andre Pionerene, og kan den anbefales til en pjokk på 11 år ?

Håper noen kan bidra med noe her....??

Jeg har faktisk ikke klart å finne Pioner's hjemmeside engang.... Så hvis noen har en adresse, så mottas den gjerne med takk....

johalvor@online.no

Hei, ...

Er ny på forumet, og dette er første inlegg. Jeg lurer på om det finnes noen her inne med litt erfaringer og kunnskap om denne modellen ? 10 fot , max 10 hk , dekk og vindkjerm,.. er stort sett det jeg vet om denne typen. Jeg husker jeg ønsket meg en slik da jeg var ung,.. ( tidlig på '80-tallet.. :smiley:) Nå er "sneipen" blitt 11 år, og da begynner/fortsetter maset....

Finnes det noen som har litt å bidra med om denne båten, så klem til !??

Noe av det jeg lurer på, er:...

1) Hvorfor ble den tatt ut av produksjon !??

2) Hva ligger de på i pris på bruktmarkedet ?

3) Er den sikker som de andre Pionerene, og kan den anbefales til en pjokk på 11 år ?

Håper noen kan bidra med noe her....??

Jeg har faktisk ikke klart å finne Pioner's hjemmeside engang.... Så hvis noen har en adresse, så mottas den gjerne med takk....

johalvor@online.no

Jeg hadde en slik en husker jeg..... blandede føelser, men husker veldig godt hvordan den gikk igjennom bølger istedet for å gå over dem... kjøp heller en gh eller with 10 fot med skikkelig motor... jeg hadde en gh 10 med 30 hk.. litt voldsomt, men var den raskeste i gjengen..hehe

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...