Jump to content

Pioner Junior.... Båten som "forsvant"...(?)

Guest johalvor

Recommended Posts

Guest johalvor

Hei, ...

Er ny på forumet, og dette er første inlegg. Jeg lurer på om det finnes noen her inne med litt erfaringer og kunnskap om denne modellen ? 10 fot , max 10 hk , dekk og vindkjerm,.. er stort sett det jeg vet om denne typen. Jeg husker jeg ønsket meg en slik da jeg var ung,.. ( tidlig på '80-tallet.. :flag:) Nå er "sneipen" blitt 11 år, og da begynner/fortsetter maset....

Finnes det noen som har litt å bidra med om denne båten, så klem til !??

Noe av det jeg lurer på, er:...

1) Hvorfor ble den tatt ut av produksjon !??

2) Hva ligger de på i pris på bruktmarkedet ?

3) Er den sikker som de andre Pionerene, og kan den anbefales til en pjokk på 11 år ?

Håper noen kan bidra med noe her....??

Jeg har faktisk ikke klart å finne Pioner's hjemmeside engang.... Så hvis noen har en adresse, så mottas den gjerne med takk....

johalvor@online.no

Der jeg jobbet en gang var forhandler for Pioner. Den lille tassen med vindskjerm ble veldig tung, hadde liten plass og var heller ikke særlig solid. Tror vi hadde en på lager som vi til slutt slang med på kjøpet til en som skulle ha en motor. Den var umulig å selge, og ble kun en døgnflue.

Hei, ...

Er ny på forumet, og dette er første inlegg. Jeg lurer på om det finnes noen her inne med litt erfaringer og kunnskap om denne modellen ? 10 fot , max 10 hk , dekk og vindkjerm,.. er stort sett det jeg vet om denne typen. Jeg husker jeg ønsket meg en slik da jeg var ung,.. ( tidlig på '80-tallet.. :smiley:) Nå er "sneipen" blitt 11 år, og da begynner/fortsetter maset....

Finnes det noen som har litt å bidra med om denne båten, så klem til !??

Noe av det jeg lurer på, er:...

1) Hvorfor ble den tatt ut av produksjon !??

2) Hva ligger de på i pris på bruktmarkedet ?

3) Er den sikker som de andre Pionerene, og kan den anbefales til en pjokk på 11 år ?

Håper noen kan bidra med noe her....??

Jeg har faktisk ikke klart å finne Pioner's hjemmeside engang.... Så hvis noen har en adresse, så mottas den gjerne med takk....

johalvor@online.no

Jeg hadde en slik en husker jeg..... blandede føelser, men husker veldig godt hvordan den gikk igjennom bølger istedet for å gå over dem... kjøp heller en gh eller with 10 fot med skikkelig motor... jeg hadde en gh 10 med 30 hk.. litt voldsomt, men var den raskeste i gjengen..hehe

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...