Helge Nidelv 24 Startet 22.November.2008 Link til dette innlegget Startet 22.November.2008 Jeg har sett i en tidligere tråd her at bobler ved lakking kan komme av at lakken er for kald. Jeg har nå lakkert et bord med Epifanes blank teaklakk i et rom med 23 grader. Det var tidligere lakkert med 3-stjerner lakk. Jeg pusset dette ned og la et strøk, som ble veldig bra. Før neste strøk tynnet jeg ut lakken noe med epifanes tynner og da ble det små bobler i lakken. Utrolig irriterende. Iflg. teksten på boksen kan lakken tynnes ut. Noen som vet hva dette kommer av evt opplevt det samme og funnet en løsning? Jeg benyttet en meget bra pensel og skumgummifordriver. Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 22.November.2008 Link til dette innlegget Svart 22.November.2008 Det kan være så enkelt som at du har kommet til skade for å riste på boksen. Da har du det gående med bobler og alt... Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 22.November.2008 Link til dette innlegget Svart 22.November.2008 Flyter ikke ut høres det ut som ,kan være at det er for varmt i rommet . Lakk liker ikke så mye varme hvis du ikke tynner det ut endel , men jeg bare tipper nu. Lakket bordet mitt , med stadig bobbler i lakken .Tynna den ut endel og satt opp døra for å få ned temraturen i båten , da blei det mega bra .Idag ser det ut som bordet er glassert , syntes jeg da :) Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.