Jump to content

Erfaring med kartplotter/ekkolodd fra samyung?

elfranse

Recommended Posts

Hei Hei.

Som tekniker i mange aar paa maritim electronik, saa vil jeg si at den stoerste forskjellen mellom dyre merke produkter og billigere varianter, er finish, og kvaliteten paa denne. Electronikken inni boksene, er mere eller mindre identisk, siden de billigere variantene har en tendens til aa kopiere de dyre. Ma si at magefoelelsen min uansett er aa gaa for mellomskiktet, hvor elektronik er bra og boks/feste materiell er bra... greit aa spare noen tusen paa greiene, men ikke saa morsomt naar festet brekker, eller lignende. En annen ting er service... Ett problem med billig merker, er at naar det gaar galt, kan service vaere veldig vanskelig aa faa til.

Per

• 3 uker senere...

Når du får en komplett 10.4" plotter med ekkolodd/svinger osv , til 14.390- er det i utgangspunktet en knall pris mener jeg da Men som sagt , hva når noe går galt med dem ? Det ser ut som det er et ok servicenett , men dette er kansje så nytt her enda ? Jeg har ikke sett det før nå i høst , men hadde vært fint å høre fra flere her hva dere mener . Noen som har kjøpt slikt her kansje ? Trur jeg ville vurdert det jeg , om jeg skal ha noe nytt så virker det som du får mye for penga .Stor skjerm komplett med ekkolodd , til under 15.000- må da være "billig" eller ?

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

• 2 uker senere...

Eg har kjøpt ein 8" plotter med ekkolodd frå Samyung. Betalte litt over 7000.- + kartbrikke. Har nett fått testa den litt og den virker å vere heilt ok. Spurte på pris på rein plotter i næraste Navy butikk og der skulle dei ha over 16000.- uten ekkolodd og + kartbrikke. Dette var det billigaste med 8" skjerm. Samyung er brukt av yrkesfartøy i Asia i 30 år, også den Koreanske marine brukar dette merke så det kan vel ikkje vere direkte drit, eller?

Skal jeg handle ny plotter , så veit jeg hva jeg skal kjøpe .Når du får komplett med svinger og antenne , en kombi skjerm på 10.5" til 14.395- . Leser du div på nettet så virker det som dette er ok saker , det sier jo andre her inne også som monterer utstyr . Det at den bruker C-map er ikke noe minus , brukt det før og det er helt ok .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...