elfranse Startet 24.November.2008 Del på Facebook Startet 24.November.2008 Hei. Lurer på om der er noen som har erfaringer med nevnte merke? http://www.samyung.no/ekkolodd.htm Sitér dette innlegget Link to post
elfranse Svart 25.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2008 Er det virkelig ingen som har erfaring fra nevnte merke, er det helt nytt i norge? Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Jeg fikk tilbud om å forhandlel det, men det virket ikke som innloggsinssiden deres fungerte, og jeg synes ikke prisene var konkuransedyktige. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Til disse prisene burde du kunne få en grei kartplotter av et mer anerkjent merke. Prisene imponerer ikke sammenlignet med andre mer kjente fabrikat. Sitér dette innlegget Link to post
elfranse Svart 25.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2008 Tenker som så at en plotter/ekkolodd m 8" skjerm til 9000,- (nedsatt fra12t) er en bra pris sammenlignet med f.eks garmin. Så kommer kvaliteten inn, er kvaltiteten vesentlig dårligere enn f.eks garmin? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Disse koreanske produktene er ganske mye brukt rundt omkring på proffmarkedet. Har vært på skip med utrustning fra Samyung. Helt OK. Minner litt om litt eldre Furuno. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Hei. Lurer på om der er noen som har erfaringer med nevnte merke? http://www.samyung.no/ekkolodd.htm Har ikke hørt om det før. Sjekk her,mye bra,kartbrikke kommer jo itillegg uansett. http://www.nettbaat.no/webshop/storefront.php?c1=38 Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Hva er det med disse Eagel plotterene siden de ikke tør og oppgi sjermstørelsen? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Jeg vil tro at det er stor forskjell på kvalitet på disse merkene. Et merke for proffmarkedet og et i den andre enden av skalaen. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Hva er det med disse Eagel plotterene siden de ikke tør og oppgi sjermstørelsen? Eagle plotterene på nettbaat har 5" skjerm, hvis du går inn på de forskjellige plotterene er det den første informasjonen som står. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Det blir jo håpløst liten skjerm så de kan jo gjerne være billig. Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Eagle er Navicos billigmerke. Produktene er først og fremst tiltenkt innlandsmarkedet i USA - småbåter på innsjøer og elver, og med fokus på fishfinders. Til den bruken er sikkert skjermen helt OK Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
elfranse Svart 25.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2008 Men en 8" kartpl/ekkol fra samyung, nedsatt fra ca 15 lapper til 9 lapper må vel la se høre? Skal du ha en garmin m 8" så koster d 17t, NORTHSTAR 8" koster 20 store lapper og raymarine 8" ligger på rundt 16t. Må vel være rimelig dårlige greier skal d være et elendig kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Fra 15000 og nedsatt til 7000 tror jeg at jeg så på hjemmesiden deres. Sitér dette innlegget Link to post
pe_ha Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Hei Hei. Som tekniker i mange aar paa maritim electronik, saa vil jeg si at den stoerste forskjellen mellom dyre merke produkter og billigere varianter, er finish, og kvaliteten paa denne. Electronikken inni boksene, er mere eller mindre identisk, siden de billigere variantene har en tendens til aa kopiere de dyre. Ma si at magefoelelsen min uansett er aa gaa for mellomskiktet, hvor elektronik er bra og boks/feste materiell er bra... greit aa spare noen tusen paa greiene, men ikke saa morsomt naar festet brekker, eller lignende. En annen ting er service... Ett problem med billig merker, er at naar det gaar galt, kan service vaere veldig vanskelig aa faa til. Sitér dette innlegget Per Link to post
Tine IV Svart 18.Desember.2008 Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 Når du får en komplett 10.4" plotter med ekkolodd/svinger osv , til 14.390- er det i utgangspunktet en knall pris mener jeg da Men som sagt , hva når noe går galt med dem ? Det ser ut som det er et ok servicenett , men dette er kansje så nytt her enda ? Jeg har ikke sett det før nå i høst , men hadde vært fint å høre fra flere her hva dere mener . Noen som har kjøpt slikt her kansje ? Trur jeg ville vurdert det jeg , om jeg skal ha noe nytt så virker det som du får mye for penga .Stor skjerm komplett med ekkolodd , til under 15.000- må da være "billig" eller ? Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 18.Desember.2008 Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 For meg er det kartkvaliteten som teller. Hva skjermprodusenten heter bryr jeg meg mindre om. Jeg hadde gått for en slik. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
elfranse Svart 18.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 Virker som d kunne være stemning for å prøve, men hvordan er kart kvaliteten på C-Map NT Max +? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 jeg har bestilt meg en slik 8" m ekkolodd fra samyung kjenner jeg er skeptisk..... men det er 3 år garanti ...... syntes plottere osv er overprisa så det holder syntes t.o.m 8-9 t er alfor mye for en 8 " Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
ut mot havet Svart 29.Desember.2008 Del på Facebook Svart 29.Desember.2008 Eg har kjøpt ein 8" plotter med ekkolodd frå Samyung. Betalte litt over 7000.- + kartbrikke. Har nett fått testa den litt og den virker å vere heilt ok. Spurte på pris på rein plotter i næraste Navy butikk og der skulle dei ha over 16000.- uten ekkolodd og + kartbrikke. Dette var det billigaste med 8" skjerm. Samyung er brukt av yrkesfartøy i Asia i 30 år, også den Koreanske marine brukar dette merke så det kan vel ikkje vere direkte drit, eller? Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 29.Desember.2008 Del på Facebook Svart 29.Desember.2008 Skal jeg handle ny plotter , så veit jeg hva jeg skal kjøpe .Når du får komplett med svinger og antenne , en kombi skjerm på 10.5" til 14.395- . Leser du div på nettet så virker det som dette er ok saker , det sier jo andre her inne også som monterer utstyr . Det at den bruker C-map er ikke noe minus , brukt det før og det er helt ok . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Superkul Svart 30.Desember.2008 Del på Facebook Svart 30.Desember.2008 jeg bestilte 8" med ekkolodd 19/12 og enda ikke fått den fikk først svar i går at di var tomme og ventet inn nytt parti og når di ikke oppdaterer varebeholdningen eller gir beskjed syntes jeg det var litt harry di har på sia si hvor mange som er i gjen osv ........ + at det står 1-3 dgr levering - men jeg gleder meg til og prøve den Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 31.Desember.2008 Del på Facebook Svart 31.Desember.2008 når den kommer.......... Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
norflyer Svart 2.Januar.2009 Del på Facebook Svart 2.Januar.2009 Har denne dukket opp enda? Virker veldig interesant det. Men er det noen mulighet til å felle denne plotteren inn? Det er da snakk om den 8 tommeren... Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 3.Januar.2009 Del på Facebook Svart 3.Januar.2009 ser ut som den kun er til brakett ikke hørt et pipp fra dem - er litt irritert - når di sier den er på lager og deretter at di venter varer inn ............ Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.