Jump to content

Erfaring med kartplotter/ekkolodd fra samyung?

elfranse

Recommended Posts

har tittet litt men å kjøpe utenlands gidder jeg ikke pga garanti osv / service

kjøpe billig kan fort bli dyrt.......

tenkte på brukt også men som sagt di har 3 års garanti....

ja di har nok juleferie men di setter inn annonser vær dag og noen e poster for å oppretholde kunder må jo være greit

kunne vært fort gjort at jeg fant på noe annet................

med di prisene burde di overleve bra ?? spør du meg..........

regner med at hvis di surrer det til finns det vel andre som overtar - kvalitetsmessig og pris tror jeg disse er veldig overlev.dyktig

ja garanti er viktig - og ikke minst prisen - som nevnt tidligere i tråden får man ikke fks en 8" godt brukt for den prisen engang ....

og at det er ekkolodd med "proff" giver gjør saken ganske grei for meg

får bare håpe di svare og det skjer noe nå

jeg bestillte vertfall i postoppkrav .........

i dag kom den i posten og prøvd ut på kjøkken benken

ser veldig bra ut - fancy ekkolodd og nymotens greier men blir vel vant med det

en annen fordel er at det er fishfinder på den - imbiller meg at ikke alle lodd har det??

eneste ulempen (min feil) var å tenke på at det blir et par koblinger jeg må ta ut og inn vær gang jeg setter den opp .....

gps - ekkoloddgiver - strøm og evnt kobling mot autopilot

en annen fordel er at det er fishfinder på den - imbiller meg at ikke alle lodd har det??

Fishfinder - er ikke det i bunn og grunn bare et finere ord for ekkolodd? Alle ekkolodd er vel "fiskefinnere", det er jo det vi bruker dem til, i tillegg til dybdeanvisning? Eller er det noen lodd som bare er "bunnfinnere"? :lol:

Uansett, lykke til med duppeditten! :smiley:

Hei,

jeg jobber på kundeservice på Samyung Norge. Vi har en del trafikk inn til sidene våre fra dette forumet og har lest gjennom postene. Årsaken til at vi i enkelte tilfeller har hatt noe lang leveringstid er at vi har feilberegnet responsen på våre produkter - som har vært overveldende. Vi beklager dette og det vil bedre seg den nærmeste tiden da vi nå bygger opp større lager. Ellers ønsker vi alle spørsmål og henvendelser velkommen, så ta gjerne kontakt direkte hvis dere har spørsmål. Vi er i en oppstartsfase og er ærlige om det, men innen kort tid vil vi ha alle systemer på plass og skal yte den beste service på alle felt.

Vi er utsatt for tungt skyts fra konkurrenter som opererer under mange slags faner og figurer og man skal ta en del innlegg med noen klyper salt. Det skrives en del som ikke har med virkeligheten å gjøre da vårt konsept, priser og produkter ser ut til å virke noe skremmende på konkurrenter.

Ole

Kundeservice

Samyung

tror du kan slappe helt av - hvis noen anerkjente "gamle" medlemmer anbefaler plottere og ekkolodd fra dere så ser di nok an hvem som skriver og hvem di føler er fjell

(ikke meg hihi) men produktet ser veldig bra ut

bra det er noen som tar rotta på markedet for jeg syntes slik utstyr til båt er helt på trynet dyrt

10 lapper for et 5" plotter uten kart - uten lodd - uten nothing :eek::eek:

ha med kikkert for å se plottern :lol::lol:

• 2 uker senere...

må bare få skryte av plottern og sevicen til gutta når vi endelig fikk varene - plottern er kjempefin men beklgeligvis passet den ikke for mitt bruk da det blir for mye koblinger av og på ver gang jeg skal ut en tur - men gutta holdt hva di lovet - jeg sendte tibake plottern og penga kom fort inn på konto igjen

så alt i alt får di god karakter av meg selv om jeg måtte vente litt i begynnelsen - skal noen ha en plotter / ekkolodd ville jeg absolutt anbefale disse

hadde det vært en hurtigbrakett eller 1 stk felles kontakt for gps - ekkoloddgiver - strøm hadde jeg garantert beholdt det

• 10 måneder senere...

Tar opp denne tråden igjen pga. er på jakt etter Kartplotter/ekkolodd.....

Er det noen som har annskaffet seg Samyung kartplotter/ekkolodd,og har noe erfaring med produktet?

Er det en "jalla" kopi,med gammeldaks teknologi, eller holder det for en fritidsbåt på ca 25 fot?

Har tidligere hatt Eagle og det er fremfor alt skjermstørelsen og pris jeg synes frister på Samyung.

Ser de selges med 7" skjerm på ren plotter og plotter/lodd 10.4,men det som er omtalt i tråden er 8"?

http://www.butikknett.no/baat/ekkolodd

:confused:

Redigert av Nautofil (see edit history)

"Noen ganger må en kommunisere på mottakers premisser.... evnen til å oppfatte!"

Dette er sikkert helt kurante og gode instrumenter, men jeg har en følelse av at dei er noe daterte på en del løsninger, bla interfacing/integrering av andre instrumenter

Det er et faktum at en del andre produsenter har kommet en del lenger i så måte, men bevares da snakker vi om andre priser på utstyret.

Så det er nok et godt kjøp til en grei pris. :wink:

• 3 år senere...

Er veldig fornøyd med min Samyung NF560 etter ca 70 driftstimer. Alt funker prikkfritt.

Imidlertid har nok importøren innsett at priskampen mot Garmin i år var nytteløs, og har lagt ned virksomheten. Slik er livet.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...