Ribtjenester Startet 25.November.2008 Del på Facebook Startet 25.November.2008 Halois godtfolk. Som noen av dere veit, kjøpte vi oss ny båt i august. I kontrakt står det at alle avgifter skal være betalt og båten selges uten heftelser. Har en nabo som jobber i havnepoliti i Oslo, som har sjekket om ting er betalt. (De har foresten funnet ut at båten fremdeles er tysk og stasjonert i Southhampton så gutta har sjekket grundig) Han finner ikke noe i noen arkiver + at han har sjekket med toll kolegaer, som heller ikke finner noe. Har senest i dag kjørt i 6 timer for og i det heletatt få tak i selger som gjør alt han kan for og unngå meg. Han står hardt på at han har betalt, men han kan ikke vise frem noe kvitteringer foreløpig. Jeg kan gjerne gå ut med navn her og god nok informasjon til og dokumentere min sak. Dette er en kar som importerer mye båter og veldig mye biler. Hvis øskelig og tilatelse fra Ingar går jeg gjerne ut med navn for at folk på BP holder seg unna. Hva ville dere gjort i en sånn situasjon Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
bjorngb Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Jeg tor jeg ville hørt med politi og vist til din dokumentasjon og hørt hva de anbefaler. Det kan være at du må anmelde saken. Men uansett er det ikke du som har importert båten - så tollvesenet/myndighetene må vel gå til den/de som har importert denne? Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Ta kontakt med forbrukerrådet eller noe slikt også og spør om mest fornuftige framgangsmåte, før du eventuelt gir gass og utleverer personen osv. Alltid lurt å spare litt på kruttet, kan jo være at alt løser seg i fred og fordragelighet og da er det jo litt leit å ha hengt ut folk eller sagt skjeive ord :) Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Har hørt boten er 60% av markedsværdi vis man er tatt med båt "uten" avgifter. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
bjorngb Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Jeg ville tro at å skrive et brev til tollmyndighetene og forklare situasjonen. Da ville jeg tro at de setter saken på "pause" inntil videre... Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 25.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2008 Har hørt boten er 60% av markedsværdi vis man er tatt med båt "uten" avgifter. Hvem får regninga? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ribtjenester Svart 25.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2008 Jeg ville tro at å skrive et brev til tollmyndighetene og forklare situasjonen. Da ville jeg tro at de setter saken på "pause" inntil videre... De har jo ikke noe sak på dette enda dette er blitt sjekket opp internt. Politi kompisen min har jo sjekket dette uten og lage noe sak. Men som han sier, det er mye kontroller som de gjør hele året, det gikk bra i sommer for når de sjekka havna vår så sa han at han kjente han som eide båten min, og hoppa glatt over den Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
bjorngb Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Det hørtes rimelig korrupt ut. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Du har overtatt og betalt en nyss importert båt uten å ha sett papirene på betalt moms og HK avgift ? Vil tro at det er det samme som med bil at disse avgiftene hefter ved selve kjøretøyet og dermed deg som eier på pairet , dermed så er det 2 ting som gjelder. Få tak i selger og få kvitteringer eller pengene igjen (retur av båten) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Dette er da ikke et problem. Så lenge det ikke er du som var vare-eier etter Toloovens og Tollforskriftens bestemmelser ved innførselen, så er det heller ikke du som skal betale avgiftene på den. Så lenge du har kjøpt båten i god tro kan ikke Tollvesenet røre deg. Så enkelt er det Så du kan ta det helt med ro -- dette betyr overhodet ingenting for deg. Å tulle med toll og politi gir ingen mening. Det er ikke din business. La det ligge. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
hifo Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 er det ikke annerledes for biler da? trodde heftelsene følgte bilen til ny eier .. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Kaftein ØL Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Tror jeg tør å å våge å påstå at dette er dessverre vil være båteiere sitt problem. Dette høres ut som en veldig kjedelig sak og jeg er redd at det kan være en sak som ikke blir så lett å løse. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Tror nok du må engasjere advokat først som sist... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Nix. Det er kun årsavgiften som "følger bilen" dvs. juridisk-teknisk så har Staten legalpant i bilen for avgiftskravet. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Ribtjenester Svart 25.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2008 Det hørtes rimelig korrupt ut. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Thorlyn Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 HMM MYE BÅT OG BIL import... Har aldrig fått de prisene han operer med til og stemme.. Holder til på vestlandet kanskje?? Men uansett så er dette ikke ditt problem ihht til tollloven. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Ribtjenester Svart 25.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2008 HMM MYE BÅT OG BIL import... Har aldrig fått de prisene han operer med til og stemme.. Holder til på vestlandet kanskje??Men uansett så er dette ikke ditt problem ihht til tollloven. Han holder ikke til på vestlandet. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Enzo Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Men om avgiftene hviler på importør og ikke følger båten så er det jo fantastisk , da er det jo bare å glemme saken om dette stemmer Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Yep. Så enkelt er det. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Ribtjenester Svart 25.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2008 Men om avgiftene hviler på importør og ikke følger båten så er det jo fantastisk , da er det jo bare å glemme saken om dette stemmer Ja hvis det stemmer er det jo kjempe bra, men hva skjer hvis det blir oppdaget av myndighetene som skal ha pengene. kommer de og henter båten eller får han jeg kjøpte båten av en kjempe regning?? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Thorlyn Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 så moralen er og kjøpe båt i utlandet for så og "selge denne til en kompis" Husker jeg gjorde store øyne når jeg ble gjort oppmerksom på dette av noen tollbetjenter på jobben min.. merklig regel men sånn er det.. Moralen var en spøk Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Hasla 26 Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Kan ikke dette muligens gå utover hev telser på båten samme som en bil som en foreks kan se på Brønnøysund?Tenker når båten skal selges senere. Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Pelle Parafin Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 For en del år tilbake,leste jeg om en stor (Princess?) som ble beslaglagt på sørlandet (tror det var i Kr.sand)Denne båten var nylig kjøpt,kjøperen hadde sjekket Brønnøysund, (og vet ikke hvor)det fantes ingen heftelser på denne båten. Det viste seg at båten var stjålet i England.Sikkert noen her inne på BP, som husker den episoden. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 så moralen er og kjøpe båt i utlandet for så og "selge denne til en kompis" Ja hvis du er veldig glad i kompisen din og vil betale alle avgiftene for ham er jo dette en god ide'. Det er faktisk importør som er ansvarlig. Mange kjøpere er blitt lurt av dette, da de selv har blitt stående som ansvarlig importør i papirene. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Nettopp mix.. dette er kjent fra såvel bil som båt import.. mang en bileier som har sittet med skjegget i postkassa når importøren har importert under bordet i ditt navn for selv og få skattefri inntekt. Det var en veldig flink en på dette her i Sandefjord som til slutt åkte inn.. han forfalsket hele avgiftløpet og presterte og få registrert biler som ikke var gjort opp avgift for.. kreativ type Surt for bileierne.. Det er ergelig og støte borti sånne nisser i markedet.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.