Jump to content

Fisking fra båt

Guest thomaz

Recommended Posts

Hei tomaz! Artig at det er flere som er fiskeinteressert her.

Størst og størst, fru Blom.......det er vel litt avhengig av hvor i landet du fisker. Nord- og Vestpå kryr det av stor sei. Her i Oslofjorden skal det mye til for å få skikkelig stor fisk - torsk og sei - noe vi ikke akkurat er bortskjemt med. Men jeg kan jo sette opp ei skryteside her med det jeg har fått av fisk i det siste.  :seeya:

Sei: 1,5 kg den største - størst antall på en tur = 14 sei!

Bilde

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Størst? Utvilsomt en torsk jeg dro inn med stang utpå et skjær ved Brekkestø for et par-tre år siden. Men ikke fra båt. Hadde ikke egnet båt den gangen :seeya:. Vekten? Hadde heller ikke vekt - den gangen. Men jeg måtte banke'n med joggeskoen for å få'n rolig. Lengden på den var omtrent fra

HER |<--                                                                                                                               til -->| HER.

Sammenligningsvis er et armslag omtrent fra:

HER |<--                                                                                                                                                                   til -->| HER... :flag:

Størst? Utvilsomt en torsk jeg dro inn med stang utpå et skjær ved Brekkestø for et par-tre år siden. Men ikke fra båt. Hadde ikke egnet båt den gangen :seeya:. Vekten? Hadde heller ikke vekt - den gangen. Men jeg måtte banke'n med joggeskoen for å få'n rolig. Lengden på den var omtrent fra

HER |<--                                                                                                                               til -->| HER.

Sammenligningsvis er et armslag omtrent fra:

HER |<--                                                                                                                                                                   til -->| HER... :flag:

Skal vi se. Ca 5-10 kg +sportsfiskebriller altså 15-20kg :sad::flag:

Den fiskeopplevelsen som jeg har best minner fra er ikke største fisk, men når jeg og den ene sønnen

min skulle sette garn for noen år siden.

Mens vi holder på å sette garnet hopper en laks opp ca. 20 meter fra båten, i retning garnet vi

holder på å sette. Nytt hopp nå bare 10 meter fra garnet. Nytt hopp 5 meter fra garnet.

Deretter et voldsomt leven i garnet når laksen svømmer rett i.

Da må jeg innrømme at både jeg og guttungen var rimelig ivrige. Ror forsiktig bort til der laksen

gikk i garnet. Vi ser at den ikke henger godt fast og den jobber febrilsk med å komme seg løs.

Vi får etter litt stress laget en pose av garnet og får dratt laksen ombord. Vekt 7,5 kg.

Denne opplevelsen sitter som spikret i hukommelsen og jeg er spesielt grad for at guttungen fikk

oppleve dette. Dette skjer nok aldri oss igjen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...