Jump to content

"Takluke" i snekke

ET

Recommended Posts

Fæl orange luke? Høres veldig kjent ut. Det skulle ikke være samme målene som det er på luken min? Også den er orange og fæl. (Lakkert opp igjen, men har vært orange). Du finner målene på luken min og en masse rundt dette med takluke i denne tråden https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...34001495;start=

Jeg har ennå ikke funnet noe som har samme målene som luken min. Hvis det mot formodning skulle være samme målene på luken din, er jeg veldig interessert i å vite det så kan vi sammen lete etter noe.

Har et lignende "problem" på min gamle Skilsø,og fabrikken kan ikke hjelpe.Så nå er jeg i tenkeboksen.Sage opp dekket og sette inn ny større luke er jeg veldig lite lysten på.Er et firma  som lager alt mulig rælamikk i plexi så ideen er å få de til å lage en ny luke med alu

profiler på sidene og mørk plexi.Dette tror jeg vil gi luka et mere moderne utseende framfor

det plastik lokket som er orginal montert.

Hva noe sånt vil komme på aner jeg ikke,men er ikke så veldig billig å skreddersy sånne

løsninger.En rolig dag så får jeg ta en tur opp og snakke med Kreativ Plast. :lol:

Jeg hadde samme problemet med min Sagen 24, som etter det jeg kan se har samme luken som Nidelv 24. Min luke var også sprukket, så det ble litt vått etter hvert... Etter mye leting fant jeg en luke som passet hos Baardsen på kaien i Haugesund. Jeg vet ikke hvilket fabrikat dette var, men de solgte selve plastdelen som reservedel  til en bakhengslet luke. Den var så og si identisk i formen som den gamle luken. Alt jeg trengte å gjøre var å borre fire hull og skru den på de eksisterende løftebeslagene. Fargen er sort/sotet, men den slipper mye lys gjennom. Mye penere enn den gamle som var lyseblå. Betalte ca. 800,- for dette, ca halvparten av prisen på komplett luke.

ET:

På min Nidelv 24" er det en fæl orange "takluke" i cabinen, som jeg gjerne hadde sett vært byttet ut med en blank/hvit.

Noen som har tips om hvor de kan skaffes, evt. til hvilken penge, hva som evt er best av originalt/uoriginalt, andre erfaringer som er verdt å ta med seg? :lol:

Hva med å sote den ? Bruk det som gutta bruker på baklysene på harry bilene sine.

Jeg vet ikke hvordan det klarer seg på båt, men det er vel mer salt på veiene enn i havet ?

Dette vil nok føre til betydelig mindre lys igjennom regner jeg med.

Gerhard

terron: Ta en telefon til Nidelv boats AS. De kan levere de aller meste av "originalutstyr" til Nidelv 24, inkl. takluker. Og de har flere fargevarianter. Og prisen er meget konkurransedyktig!

Helt enig, det enkleste kan ofte være det beste.

Tlf. nr. dit er forøvrig 37 05 80 50.

• 2 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...