Jump to content

Bayliner, handle kalesje fra usa?

Øyvind Kvammen

Recommended Posts

Søk opp Leta`s top shop. Jeg kjøpte til vår 285 der på sensommeren, da dollarkursen var lav :)

Kjempekurant. kom levert hjemme med UPS. Jeg måtte montere knapper selv, men verktøy, knapper og monteringsanvisning fulgte med.

I bestillingen måtte jeg oppgi hva jeg skulle ha, farge, skrognummer, og kortnummeret til Visa kortet, så gikk alt av seg selv :)

At kalesjeprisen her hjemme er horrible er jeg tildels uenig i. Er mange aktører i bransjen. Fullt ut mulig å få sydd en kalesje til en overkommelig pris. Selv fikk jeg sydd en ny kalesje til båten i år for litt over 12000 kr. Hvis en regner levetiden på en kalesje til 10år + er ikke kostnaden ille gærn. Steller en godt med kalesjen kan den sikkert vare enda lengre.

Søk opp Leta`s top shop. Jeg kjøpte til vår 285 der på sensommeren, da dollarkursen var lav :)

Kjempekurant. kom levert hjemme med UPS. Jeg måtte montere knapper selv, men verktøy, knapper og monteringsanvisning fulgte med.

I bestillingen måtte jeg oppgi hva jeg skulle ha, farge, skrognummer, og kortnummeret til Visa kortet, så gikk alt av seg selv :)

Hva ble prisen på denne i USD?

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Min og andres erfaring her i nærmiljøet er at Måløy Båt og Industrisøm er seriøse aktører. Selv har jeg kun kjøpt en kalesje derifra, men til gjengjeld var den bare å knappe rett på plass. Kan ikke si det samme om andre jeg har kjøpt kalesje fra. Den jeg kjøpte i år til Nord Westen måtte sendes tilbake en gang for tilpasning. Kalesjen ble ikke kjøpt i fra Måløy pga at den gamle kalesjen var sydd hos en annen leverandør som hadde malen.

Er alu stenger med plast "hengsler" ser at d har vært alu fester der tidligere, så da er d nok bytta til norsk :)

Men jeg skall ringe ned i morgen å høre litt med dem!

Min 2755 var med biminitopp og løse kanter. Alustenger slik du beskriver var det også, Så det er fra USA. Du skal bare flytte litt på den ene stangen så passer den rett på. Høyden er ingen problem hvis du ikke er 2m da :) . Du ser høyden selv da den er like høy som targa bøylen. Kalesjen jeg fikk passet rett på uten problemer, fikk med knapper og alt jeg trengte. Bakveggen er delt in i 3 (dører) se bildet og en dør på midten av vind skjerm. Jeg kan poste flere bilder om ønskelig. Lykke til !

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...