Jump to content

Båtboer eller hotellgjest?

Figaro

Recommended Posts

Er det noen som vet om det er mulig å få leid en båt i havn som feriebolig under opphold i Frankrike, Italia, Spania privat eller gjennom byrå? Når jeg er på disse stedene blir det alltid rusleturer til havnen, og jeg liker bedre omgivelsene der enn på et kjedelig hotell. :sleep:

Det ligger jo en mengde båter som sjelden blir brukt, med alle faciliteter, og hvis eiere ofte bor utenlands, kanskje også i Norge :flag:? Jeg tenkte kun på bruke båten som som alternativ til leilighet/hotell, ikke bruke den for å seile. En uvanlig tanke kanskje, men har noen prøvd? :sailing:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Tja, det er vel bare til å ta kontakt med et båtutleiefirma på det stedet du ønsker å leie. Sjekk på internett så finner du disse. Båtutleiefirmaer har ofte båtene sine liggende på marinaer eller i egne anlegg, og det er ikke noe krav at du skal gå fra kaien for å leie båten. Ved å ikke gå ut, får du sannsynligvis også redusert leieprisen ganske kraftig.

Ja, det går vel an å sende en forespørsel til et utleiefirma, selvom det er ganske spesielt------det beste hadde jo vært å komme i kontakt med en eier privat. Neste gang jeg er i nærheten av en lystbåthavn skal jeg nok undersøke litt om saken. Drar til Puerto Rico på Gran Canaria d. 10, og der er det flere lystbåthavner------- :drink:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...