Salt Svart 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 På finisterre sine sider ser du en vinsj som drives med et "endeløst" tau og som du kan heise opp i et fall. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Fanafjord Svart 27.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 Ser at jeg startet tråden når jeg var helt ny til seiling. Nå har jeg vært opp i masten noen ganger og jeg synes det var så pass enkelt at det er bare å sette igang. Måten jeg gjorde det på er å kjøpe en klatresele hos XXL. (De som benyttes til fjellklatring). Synes den er mye sikere enn en båtmanstol og er ikke dyrt (sammenliknet med andre ting til båt.) Så fester jeg bomopphal (som var ganske solid hos min siste båt) og storseilfall i klatreselen. (Det er å bruke to tau som komme ut på samme siden av masten!) Så er det kona på den ene vinsjen og dattera på den andre og så klatrer man opp. Når man har litt drag oppover og bruker både armer og bein kommer man seg faktisk ganske lett oppover. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
volfro Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Noen som vet om forhandler i Norge på topclimber eller tilsvarende løsning? Ønsker å komme meg opp/ned for egen maskin men formen har tapt seg siste 20 åra så egen mobilkran hadde vel vært det beste, men den er dyr og vanskelig å få med seg på tur. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Eller kanskje atn? Bedre for hekken. Men denne karen har testa mye så kanskje eg skal prøve noe slikt, men tror eg vil ha en slags fallbrems til sikring. http://l-36.com/mast_climbing.php Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.