Pjolter Startet 30.April.2004 Link til dette innlegget Startet 30.April.2004 Hei igjen alle gode båtvenner Som endel av dere vet holder jeg på å selge stålbåten min og har fått et forslag om å bytte min båt mot en Halco 26 ombygd til 29 fra 78, med en Perkings som jeg har spurt om før. Noen som har erfaring eller synspunkter om Halco? Får også en mellomlegg da :-) Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Marwin Svart 1.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2004 Halco er meget solide båter, bra sjøegenskaper osv, men litt "gammeldag" innredning... Når båten er forlenget er sjøegenskapene anderledes (ikke NØDVENDIGVIS dårligere!) Halco 26 er litt i korteste laget, så forlengelsen KAN ha forbedret egenskapene! Sjekk at denne forlengelsen er utført av "proffer" OG skikkelig utført. Lykke til med båt som beveger seg "litt" raskere! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
eysteind Svart 1.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2004 Vet noen om det er forskjellige skrog på halco med drev/aksling? Såg en på det andre forumet som sa dette, men kikket på en halco 26, og skroget var akkuratt det samme som på en med kjøl. Er ikke alle halco planende? Eller kommer det ann på motorstørrelse? Har sett halco 26 med 80hk, og den kan vel neppe plane, men er skroget det samme som på en planende? Eg syns iallefall halco er en veldig fin og praktisk båt. Er iallefall veldig kurant å selge videre. Eneste minus og ser er at dei er halvfabrikata og toalettet er veldig lite dersom det er plassert framme i båten. Men den har en stor salong og et stort akterdekk, spessiellt på halco 29. Den er bare forlenget bakover i forhold til halco 26, så overbygget er det samme. Lykke til! helsing Eystein nylig halco 26 eier... Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 1.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2004 Høres bra ut ja.. Eysteind.. Jeg tror det er samme skrog på 26 og 29. Men er litt usikker på ofshore type med aggregat eller økonomi med fast aksling....... Uansett håper bildene kommer i dag.. Jeg har en alvorlig jobb foran meg med å overtale den bedre(?) halvdelen.. Hun kjenner ikke den helt store dragningen etter at lillegull kom til.. Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Brigg Svart 1.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2004 Hei Pjolter! I en tidligere tråd skrev jeg litt om våre erfaringer noen månder etter at vi kjøpte vår Halco 29 Offshore, her. Det er mye positivt å si om Halcoen. Siden de fleste er halvfabrikata er innredningen variabel, både mht løsninger og finish. Dørken i kabinen ligger lavt, på nivå med vannflata. Dette gjør at man sitter lavt, og samtidig blir det ikke mulighet til stikk-kabin som man ofte ser på nyere båter. I praksis blir det bare sengeplasser framme i lugaren siden man helst vil slippe å re opp i kabinen. Det er forskjell på skroget på en halvplaner (økonomi) og helplaner (offshore). På finn.no finnes bilder av kjølen på en Halco 29 økonomi . Vår 29 Offshore mangler den dype kjølen. Ellers ville jeg vært litt skeptisk når båten er forlenget. Hvem har gjort dette, og hvor god er kvaliteten på arbeidet? Dersom du ønsker det Pjolter kan jeg tilby omvisning i vår Halco som ligger i Trondheim (riktig nok ikke helt klargjort for sesongen enda). Send IM dersom dette er av interesse. Brigg PS: Var ombord på en Viknes 1030 demobåt i dag. Det er noe helt annet det! DS. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Pjolter Svart 1.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2004 Takk og takk Brigg,, har sendt deg en IM.. Båten ble visst forlenget på Halco fabrikken i 79. har ikke sett den enda. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.