oddes Startet 8.Desember.2008 Link til dette innlegget Startet 8.Desember.2008 Kjøpte i sommer en Draco 2000 som det sto 1983 mod. i annonse, men på det tilsendte båtkort står det 1981. Hvordan finner jeg ut hva som er rett? Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 8.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2008 bake på skroget står det et nummer (innstøpt) eller på typeskiltet. Skal begynne med 20 ****** hvis den er 20fot . Noter dette ned ring Windy så får du eksakte data på din båt. bygge år og hvem som kjøpte den. det finnes også et forum for Draco båter på http://www.dracofan.no Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 Ofte kan du lese av HIN - nummeret hvilket produksjonsår båten har (d.v.s hvis nummeret inneholder 00, - er det en 2000 mod, innehar den sifferet 99, så er det en 1999 mod.) Det er nok mye mulig at (hvis dine antagelser er riktig) at du har kjøpt en båt som er en 2-3 års overligger ("it happens all the time") Et annet fenomen som er enda mer vanlig, er at man kjøper en båt, og f.eks. får oppgitt er en 2000 model, men som man oppdager er produsert i 1999, fordi mye av seriene er produsert før jul, og blir solgt som nye på vårparten. Jeg mener det er vikitgere om hvordan "allmenn tilstanden" er på båten, enn om den er to år, den ene eller andre veien Sitér dette innlegget Link to post
ERIKB Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 Kjøpte min 23 Draco som 1982 mod. Da jeg sjekket nummeret i hekken (23-0223) hos Windy (Tommy Knutsen, dir.37.05.86.30) fikk jeg opplyst at byggenr.0223 ble levert fra fabrikken 23.05.79. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.