Jump to content

Defroster i Skipsplast 660

RuneTh

Recommended Posts

Hei. Jeg lurer på å montere en defroster i båten. Har noen erfaringer med det? Jeg tenker som så at til mitt bruk er det greit å ha varme i båten når den er i bruk, samt å få bort evt dogg. Dette er en betraktelig rimeligere investering enn et varmeapparat (Eber eller wallas..) Overnattinger i båten blir nok en sommersyssel, og da når det er varmt nok i været. Har noen synspunkter på dette? Ser to alternativer på maritim.no

Isotherm

Eberspacher

Takker for svar :-) Mvh Rune

Har ikke akkurat erfaring med montasjen, men det som er viktig er å montere selve enheten lavere enn motoren fordi du ellers kan bli plaget (blir plaget) med luft i systemet.

Disse er jo beregnet for å bruke kjølevannsvarmen (ferskvannskretsen) fra motor. Regner med at du har motor montert inne i båten?

Viktig å tenke på hvor du skal plassere enheten i forhold til slager fra motor og hvor du skal plassere enheten ift varmluftsslanger, f.eks på frontruter.

Har selv en slik enhet, 10 kw, og det er ikke allverdenmed effekt når det er kalt, men det kan igjen skyldes uisolerte slanger og forholdsvis langt strekk på disse.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...