MortenF Startet 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Startet 9.Desember.2008 Det er induktiv giver på min gamle Ford 2712e som er koblet med 2 kabler til et Yazaki instrument. Dette har gradvis sluttet å fungere og er nå helt dødt. Har demontert giver, men kan ikke se noe fysisk feil. Trenger tips og råd for hvordan jeg kan feilsøke for å finne ut om giver eller instrument er defekt. Kan jeg måle noen spenning på de 2 kablene fra giveren for å se om den fungerer, eller er det mulig å gi litt DC spenning til instrumentet for å se om det gjør utslag. I så fall hvor mye ? Takker Morten F Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 Om det er en induktiv giver du har kan du koble en liten lyspære i serie med giveren og så tilføre 12/24V. Pæren skal da tenne eller slukke (NO/NC) når gu holder noe av metall fremfor giveren. Sitér dette innlegget Link to post
MortenF Svart 10.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 Takk for svar, men jeg skjønte ikke noe særlig av det. Giveren ligger i en lukket boks, så jeg har ikke tilgang til spolene inne i den hvis det var det du tenkte på. MortenF Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 Har du et multimeter, kan du måle om du har spenning ut av giveren, still inn multimeteret på ac Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.