xbox Startet 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Startet 9.Desember.2008 Hei Hva er tanken bak 2 ankeruller i baugen på min seilbåt, når det i praksis bare er plass til 1 anker. Hva har dem tenkt her, den ene rullen er trekt litt tilbake i forhold til den fremste. Det ser ikke ut til at jeg kan bruke ankervinsjen på den nærmeste, da kjettingen vil ta i glassfiberen på dekket. Noen som har en mening. Hilsen Xbox Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 Har lurt på det samme,men vi nok svar snart vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 Plass for reserveanker, som med fordel kan være en annen type f.eks. et rent sandanker hvis man kanskje har en ploganker eller bruce? Eller en ekstra rulle for en daumann eller tau for opphal av ankeret? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
xbox Svart 9.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 tenkt også på at det kunne være for å ha 2 forskjellige typer anker, men rullene ligger rett ved siden av hverandre så det er ikke plass. Og om det var plass så måtte jo ankeret flyttes over til rullen som har rett vinkel i forhold til vinsjen Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 Det er neppe meningen at det skal henge 2 ankere fast i de to rullene. Men det kan være greit å ha en ekstra rulle hvis du en sjelden gang vil bruke to ankere. Da monterer du ekstraankeret i den andre rulla. Det skjer nok såpass sjelden at problemet med vinkel mot vinsjen ikke bør være noe problem. Du må mekke til noe midlertidig for feste av kjetting osv likevel, og da kan man alltids koble og mekke til noe greier når det skal opp igjen. Evt. investere i en vinsj til Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Bitteliten Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 Ikke seilbåt akkurat - men verdt en liten titt - synes jeg da http://www.nordhavn.com/72/flash_72exterio...72exterior.html Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 Den hadde vært dobbelt så pen med ankrene hengende på konvensjonell måte (i klyss) Den klasen med stål i baugen var slettes ikke vakkert. Men pen båt er det. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Bitteliten Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 Den klasen med stål i baugen var slettes ikke vakkert. Det er en hangarskiptorpederingsgreie Det var det MBY skrev da de testet båten - at alle andre skip burde holde god avstand for den ankerrulla kunne senke det meste Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.