p-kaill Startet 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Startet 9.Desember.2008 Styret i flytebrygga er kommet med pålegg om at vi medlemmer må anskaffe oss en strømmåler. Er det noen som vet hvor man får kjøpt en enkel og rimelig strømmåler? Sitér dette innlegget Link to post
BjA Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 Denne http://www.scel.no/se/katalog/details/11369.html hos din lokale el. pucher. :-) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 Obs! Som BjA foreslår - det du er på jakt etter er en Kilo Watt Time Teller. (tror jeg) {for sikkerhets skyld} Snakk om å være objektiv (meg altså) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 Kjekk sak. Har du ca. pris på den ? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 Clas Ohlson har et par varianter: http://www.clasohlson.no/Product/Category....3;251150;251496 Sitér dette innlegget Link to post
BjA Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 Ser for meg at denne tråden har potensiale for å spore helt av, uten at jeg skal fyre noe mer oppunder her (?) (beklager p-kaill) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 Jeg har sans for denne måleren. Flott om vi kan få mer opplysning om salgssted. Sitér dette innlegget Link to post
BjA Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 Bilde her er hentet fra elektrogrossisten Scandinavian Electric, Janaflaten utenfor Bergen. De selger nok bare til el.installatører, så du må nok ta kontak med din loale sådanne. Ellers finnes samme modell hos flere grossister/leverandører :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 Ser prisen på 1 modul versjon ligger på ca. 1000.- 2 modulversjon et par hundre billigere. Tillquist har en litt billigere versjon. Sikkert mye rabatter å oppnå til et helt bryggeannlegg. Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 En eldre tråd om det samme Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
andersm Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 Nå er vel / blir vel 2vk direktivene fastlagt slik at maaaaange målere rundt om kring i de tusen hjem skal byttes innen 2012/2013. mao. burde tilgangen på utangerte målere bli ganske grei etterhvert om ikke de gamle målerne kjøres inn i returordninger som favner dem alle. Ulempen er at disse er vel beregnet for å stå tørt og er relativt store. Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 9.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2008 -kjøpte denne fra C.O i høst og har brukt den i båten. Men her er det ikke noe pålegg, bare noe jeg gjør for å få en oversikt over hvor mye det blir med en frostvakt på 200W over vinteren. Tviler vel på om denne blir godkjent til ditt bruk.. er forholdsvis lett å nullstille den.... :nono: Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 I forbindelse med en mulig utleie av hybel fikk jeg for et par- tre år siden vite at det lokale E-verket solgte utskiftede kW-time målere for kr 100,- I en båt jeg siklet på i sommer var det instalert en sånn på landstrømanlegget, virket utmerket, sa eieren. Så man kan muligens greie seg uten å plukke fram høvdinger/laken/båtpenger--------- mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
logget av Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 Jeg trodde det var mest vanlig at den som selger strømmen også eier strømmåleren. Sitér dette innlegget Link to post
andersm Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 er vel strengt tatt netteieren som eier måleren. - anders m. Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 Ole Petter skrev: Jeg trodde det var mest vanlig at den som selger strømmen også eier strømmåleren. andersm skrev: er vel strengt tatt netteieren som eier måleren. Det Jan S tenker på er målere som er koblet etter den måleren som netteier har og som strømforbruk og regning blir utregnet fra. Med slike målere er det mulig å finne forbruk på en forbruker eller en kurs for eksempel. Der jeg jobber er det nå kommet pålegg om at slike målere skal rekvireres ut av elektriker. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 Vi bruker samme type som Clas Ohlson utgavne i havna hos oss. Den monteres i skapene på høsten og skapene låses. Så avleses de på våren og hver og en får faktura på forbrukt strøm. Jag har selv en slik måler hjemme og den har fungert fint i 3 år. Sitér dette innlegget Link to post
andersm Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 Kurt skrev: Det Jan S tenker på er målere som er koblet etter den måleren... stemmer det, når jeg tenker meg om har jeg vært borti noe slikt også. - anders m. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 Tittelen i tåden heter: Hvor får man kjøpt en enkel og rimelig strømåler? Jeg gjør regning med at dette pålegget med strømmåler er en følge av at strømmen skal selges til en gitt pris pr. forbrukt Kilowatt time. Jeg ville derfor heller spurt hvor får man kjøpt en pålitelig og nøyaktig måler. Jeg har kontrollert noen målere, og det har vist seg at noen få målere har vært billige i innkjøp men ville vært dyre i bruk for den som skal betale for forbruket. http://www.justervesenet.no/Modules/articl...Category.ID=593 Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 Sitat noen få målere har vært billige i innkjøp men ville vært dyre i bruk Noen tanketomme tanker omkring å spare og tape..: Jeg betaler 1kr pr kWh. Med C.O. måleren til kr 169 måler jeg forbruket på min 200W frostvakt til 0,2*24*30*5*0,3 (kW*timer*døgn*mnd* ca 30% frost) = 216kr. 5% avvik blir prisen for 1 (ett stykk) VG. Who cares????? . Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 roaldbj skrev: Jeg har sans for denne måleren. Flott om vi kan få mer opplysning om salgssted. Nettopp kjøpt å montert inn en nesten lik sak som denne , kosta ca 1.200- i nettkatalogen . Men fikk tak i en til 700 igjennom en kjent gubbe i havna , han kunne skaffe flere trudde han . Husker ikke helt hvor det var ,men kan jo godt skjekke det opp imårra . Da vi legger inn søknad på en viss mengde strøm og betaler for dette ,er det bedre med måler .Da betaler du for det du bruker og ikke for en viss mengde du kansje bruker . Den er også sånn at den lyser om det er strøm på , å den blinker grønt når det er forbruk . Fin liten sak...... PS: Les bruksannvisningen godt , det er fort gjort å kobble den feil når du ikke er fagmann .(veit det skal kobbles av fagmann) men tenkte bare å nevne det Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
logget av Svart 10.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2008 Dere må være obs på at slike deler er oppgitt med merkestrøm (Ib) og maks strøm (Imaks). (Det som står stemplet på dem kan være Imaks). Merkestrømmen kan være helt nede i en eller to ampere. Merkestrømmen for den måleren det her vises til er 5 ampere. Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 11.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2008 JEg tror jeg satser på clas ohlson. Flytebrygga er jo et andelslag der vi er voksne ansvarsfulle personer som ønsker å betale for den strømmen vi bruker. Og det ska jo stemme sånn høvelig med det totale års-uttaket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.