Jump to content

Tips til ferskvannsinstalering!!!!

SeaMaster175

Recommended Posts

Har tenkt til å gå til innkjøp av en 35L ferskvannstank til kaldtvann.

1. Hvor lenge kan vannet ligge i tanken uten å bli slik at det ikke kan drikkes?

2. Anbefaler dere en større tank(brukes på helgeturer)?

3.Er det noe jeg bør huske på når tanken blir instalert?

4.Hvor er det billige tanker(Oslo- og Akershus-området)?

mvh

jonhei

Det er ikke sikkert dette er noe godt svar... -men hos oss drikker vi leskende drikke fra kjøleskapet og vasker oss i vann

Samme her. Vi har alltid følt oss usikre på ferskvannet i tanken som drikkevannskilde. Og det blir ikke bedre når en snakker om et par hundre liter.

Så vi drikker flaskevann og annet godt drikke. Vi bruker dog ferskvannet i tanken til kaffekoking og matlaging hvor vannet koker.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Takk for svar. Da blir det nok ikke brukt til å drikke, men til te og kaffe og lignende.

Enig med både deg og de andre tipserne. Har selv en 100 liters blæretank, den tømmer jeg bare på høsten. I løpet av sesongen etterfyller jeg bare ved behov. Derfor blir det kun til kaffekoking og vask at jeg bruker vannet.

torerikb

:seeya:

Hei,

I vår båt har vi en tank på 120l. Den blir fylt opp ca. 1 gang i uka. Vi drikker dette vannet forruten å benytte det til andre ting. Ingen har blitt syke. Jeg har laget en forgrening slik at motoren kan bruke dette som kjølevann slik at vi fornyer vannet i tanken oftere.

Dette fungerer!

Hilsen Harald L

Trude III

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...