SeaMaster175 Startet 2.Mai.2004 Del på Facebook Startet 2.Mai.2004 Har tenkt til å gå til innkjøp av en 35L ferskvannstank til kaldtvann. 1. Hvor lenge kan vannet ligge i tanken uten å bli slik at det ikke kan drikkes? 2. Anbefaler dere en større tank(brukes på helgeturer)? 3.Er det noe jeg bør huske på når tanken blir instalert? 4.Hvor er det billige tanker(Oslo- og Akershus-området)? mvh jonhei Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 2.Mai.2004 Del på Facebook Svart 2.Mai.2004 Det er ikke sikkert dette er noe godt svar... -men hos oss drikker vi leskende drikke fra kjøleskapet og vasker oss i vann Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 2.Mai.2004 Del på Facebook Svart 2.Mai.2004 Det er ikke sikkert dette er noe godt svar... -men hos oss drikker vi leskende drikke fra kjøleskapet og vasker oss i vannSamme her. Vi har alltid følt oss usikre på ferskvannet i tanken som drikkevannskilde. Og det blir ikke bedre når en snakker om et par hundre liter. Så vi drikker flaskevann og annet godt drikke. Vi bruker dog ferskvannet i tanken til kaffekoking og matlaging hvor vannet koker. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
M/S Bastard Svart 2.Mai.2004 Del på Facebook Svart 2.Mai.2004 Jeg brukte ferskvanns tanken til og ha vann til kaffe og for og vaske meg. Drikke vann hadde jeg med på kanne Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 2.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2004 Takk for svar. Da blir det nok ikke brukt til å drikke, men til te og kaffe og lignende. Sitér dette innlegget Link to post
torerikb Svart 2.Mai.2004 Del på Facebook Svart 2.Mai.2004 Takk for svar. Da blir det nok ikke brukt til å drikke, men til te og kaffe og lignende. Enig med både deg og de andre tipserne. Har selv en 100 liters blæretank, den tømmer jeg bare på høsten. I løpet av sesongen etterfyller jeg bare ved behov. Derfor blir det kun til kaffekoking og vask at jeg bruker vannet. torerikb Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 3.Mai.2004 Del på Facebook Svart 3.Mai.2004 Hei, I vår båt har vi en tank på 120l. Den blir fylt opp ca. 1 gang i uka. Vi drikker dette vannet forruten å benytte det til andre ting. Ingen har blitt syke. Jeg har laget en forgrening slik at motoren kan bruke dette som kjølevann slik at vi fornyer vannet i tanken oftere. Dette fungerer! Hilsen Harald L Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.