Jump to content

Ny dings varsler vann i drivstofftanken

Enzo

Recommended Posts

Det er vel at der er alarm :crazy: Men det kan jo monteres på andre filter også, i alle fall de fleste Racor...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

På mitt dieselfiltersystem på til SabbIveco har jeg alarm på vannutskilleren. Den er effektiv, men er litt tvilsom til systemet, fordi jeg kan se for meg at alaramen går på det værst tenkelige stedet, uten at det nødvendigvis betyr fare for vann dieselpumpa.

...fordi jeg kan se for meg at alaramen går på det værst tenkelige stedet...
Vel, det er nå bedre at alarmen går på det verst tenkelige stedet enn at filteret tettes av vann samme sted...

Kondensvann bygger seg opp over tid og vil nok sannsynligvis trigge alarmen før der er fare på ferde men det er nok verre om du nylig har bunkret og fått en masse vann til dieselpris, det har jeg :headbang:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Denne omtalte "dingsen"varsler for sent.Den skulle ligget i bunn på drivstofftanken,ikke i filter.Da kunne du drenere tanken før du kaster loss,og problemet er løst.Når den varsler vann i filter er det allerede mye vann på tanken,som virvles rundt når du kommer ut i slingring.Det er da problemene oppstår.