Jump to content

Kan noen tipse om morsomme nordiske båtfilmer på dvd

Odd Thomas

Recommended Posts

"Deilig er fjorden". Rolv Wesenlund-Elsa Lystad-Leif Juster etc....etc...

Jeg fikk kjøpt en kopi av en kar i Stavangerområdet. Husker ikke navn/adresse, men jeg skal sjekke litt i morgen å se om jeg finner ut av det. Filmen finnes kun originalt på VHS, men han kopierte over på DVD.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Ikke det at den kan kjøpes på DVD, men under treningssamlingen til Laserklubben i Grimstad i begynnelsen av november, ble det laget en film mens det blåste opptil 18m/s i kastene.

dere finner den på youtube med undertittelen Sailing in Grimstad in winds up to 18m/s ...

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Finnes en svensk film, som jeg så for mange år siden, morsom så vidt jeg husker. Mener tittelen var at angøra en brygga, og de slet virkelig med og komme seg til kai. Har aldri sett eller funnet den igjen :cryin:

Se her

Monica Zetterlund. HasseoTage. Kultfilm!

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

CDON.se

Trenger ikke gå til den svenske utgaven av CDON, jeg har handlet filmer om Gøta Kanal på norske CDON.com:Göta kanal 1 og 2. Ellers har de Göta kanal, eller hvem drog ut proppen og Göta Kanal - Kanalkampen.

Ellers finner man jo en maritim dvd i denne samleboksen om Selskapsreisen, nemlig SOS Selskapsreisen. Lasse Åberg og Jon Skolmen spiller hovedrollene.

CDON.com har også denne dvden som vannoveralt nevner: At angöra en brygga.

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

• 3 uker senere...
Finnes en svensk film, som jeg så for mange år siden, morsom så vidt jeg husker. Mener tittelen var at angøra en brygga, og de slet virkelig med og komme seg til kai. Har aldri sett eller funnet den igjen :cryin:

Kan sterkt fraråde folk å kjøpe/leie denne filmen.

En sær film, hvor det er noen artige momenter innimellom, men en film som egentlig ikke har noe "maritimt" over seg.

Så hvis man forventer seg seg sjø- og båtliv, blir man skuffet..

Kort og godt en sjuk film...

:crazy::confused::nonod::sleep:

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

• 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...