Odd Thomas Startet 12.Desember.2008 Link til dette innlegget Startet 12.Desember.2008 Den jeg leter mest etter tror jeg heter deilig er fjorden, med Jon Skolmen, som handlet seilbåt i Danmark.. Så har vi Gøtakanal, men hvor finner jeg de? Har noen flere tips? Selskapsreisen? Sitér dette innlegget Link to post
pe_ha Svart 12.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2008 SS Martha er jo en klassiker... Sitér dette innlegget Per Link to post
VO`n Svart 12.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2008 Så har vi Gøtakanal, men hvor finner jeg de? CDON.se Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 12.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2008 "Selskapsreisen"... hihihihihi... Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 12.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2008 "Deilig er fjorden". Rolv Wesenlund-Elsa Lystad-Leif Juster etc....etc... Jeg fikk kjøpt en kopi av en kar i Stavangerområdet. Husker ikke navn/adresse, men jeg skal sjekke litt i morgen å se om jeg finner ut av det. Filmen finnes kun originalt på VHS, men han kopierte over på DVD. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Odd Thomas Svart 12.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2008 "Deilig er fjorden". Rolv Wesenlund-Elsa Lystad-Leif Juster etc....etc... Dette er den jeg husker best og ønsker mest. Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 13.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2008 Ta kontakt med ditt lokale bibliotek, så bestiller de inn filmen (VHS) for deg. Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Allan E Svart 13.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2008 www.thepiratebay.org har mye diverse liggende også filmer. Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 13.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2008 Lovlig er det også..... Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
treklogg Svart 13.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2008 Styrmann Karlson er òg ein klassikkar.. Sitér dette innlegget "Fast window went on reason" Link to post
Frank Allan Svart 13.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2008 Martha e den beste. Men man bør ha litt maritim kunnskap for å ha full glede av den. Den er ganske realistisk med tanke på livet til sjøs i de tider. Aller best er den når ett gjeng likesinnede og noen akkivitt ser den i lag. Kan kjøpes gjennom den norske sjømanns minsjon. Sitér dette innlegget Link to post
TommyJ00 Svart 14.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2008 Jeg kjøpte også en DVD kopi av Deilig av fjorden. Gå inn på Filmplantasjenså får du kjøpt en. Tror jeg betalte 150 kr. mvh Tommy. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 14.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2008 Takk for tipset om filmplantasjen, har nå sikret meg ett eksemplar av Deilig er fjorden, det er knall film Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 14.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2008 Ikke det at den kan kjøpes på DVD, men under treningssamlingen til Laserklubben i Grimstad i begynnelsen av november, ble det laget en film mens det blåste opptil 18m/s i kastene. dere finner den på youtube med undertittelen Sailing in Grimstad in winds up to 18m/s ... Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Enzo Svart 14.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2008 Kjøpte også en av disse deiling er fjorden kopiene til filmplantasjen i fjor , kopien er vel tatt ned fra VHS tl DVD og det er dårlig lyd på den men fullt brukanes. DVDhust har inne begge gøta kanal filmene til 99.- pr stk Sitér dette innlegget Link to post
vannoverallt Svart 14.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2008 Finnes en svensk film, som jeg så for mange år siden, morsom så vidt jeg husker. Mener tittelen var at angøra en brygga, og de slet virkelig med og komme seg til kai. Har aldri sett eller funnet den igjen Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 14.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2008 Finnes en svensk film, som jeg så for mange år siden, morsom så vidt jeg husker. Mener tittelen var at angøra en brygga, og de slet virkelig med og komme seg til kai. Har aldri sett eller funnet den igjen Se her Monica Zetterlund. HasseoTage. Kultfilm! Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
vannoverallt Svart 14.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2008 Kult, der ble jeg litt fattigere Sitér dette innlegget Link to post
submiss Svart 14.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2008 CDON.se Trenger ikke gå til den svenske utgaven av CDON, jeg har handlet filmer om Gøta Kanal på norske CDON.com:Göta kanal 1 og 2. Ellers har de Göta kanal, eller hvem drog ut proppen og Göta Kanal - Kanalkampen. Ellers finner man jo en maritim dvd i denne samleboksen om Selskapsreisen, nemlig SOS Selskapsreisen. Lasse Åberg og Jon Skolmen spiller hovedrollene. CDON.com har også denne dvden som vannoveralt nevner: At angöra en brygga. Sitér dette innlegget How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
Odd Thomas Svart 14.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2008 Takk for alle nyttige tips :) Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 3.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2009 Finnes en svensk film, som jeg så for mange år siden, morsom så vidt jeg husker. Mener tittelen var at angøra en brygga, og de slet virkelig med og komme seg til kai. Har aldri sett eller funnet den igjen Kan sterkt fraråde folk å kjøpe/leie denne filmen. En sær film, hvor det er noen artige momenter innimellom, men en film som egentlig ikke har noe "maritimt" over seg. Så hvis man forventer seg seg sjø- og båtliv, blir man skuffet.. Kort og godt en sjuk film... Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
roaldbj Svart 7.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 Finnes en svensk film, som jeg så for mange år siden, morsom så vidt jeg husker. ..... Jeg kjøpte den i dag - skal se på den i kveld. Det er absoluitt en svensk "kult" film. Fantastisk at svenskene har denne så lett tilgjengelig. Kjøpte i tillegg Göta kanal 1 & 2 (SEK 199). Gleder med stort. Sitér dette innlegget Link to post
Trulte37 Svart 7.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 Smaken er som baken ja. Ingen tvil om dèt Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
roaldbj Svart 7.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2009 Den som har lett for å le av maritime tema bør helst ikke se "Att angöra en brygga". Jeg ler så jeg griner. Sitér dette innlegget Link to post
Polar 17 Svart 27.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2009 Man kan finne "SS Martha " her Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.