Jump to content

hvor mangen hk får man av 9,9 tohatsu

Hans-Petter

Recommended Posts

Jeg har sett og prøvd en 9,9 Tohatsu som ga 22-23 HK. Den var vrien å få til å gå rent på alt under 2/3 pådrag. Start og gi flatt jern var det som gikk, og da gikk den styggodt. Usikker på hva som var gjort med denne men at den ikke likte lave turtall tyder på at kammen har vesentlig skarpere profil.

Vilke kam er det du sikter til her da? Hvis det er kamaksling så vil jeg gjerne se hvor du finner den på en 2-t hehe

Er vel heller boringa, kompresjonen og portinga det går på....

Til opplysning vil jeg nevne at i tilegg til annen gasskam,

har 15 hk'en også annen tennings innstilling enn 9,9 hk'en.

Nå er 9,9 hk en strupet 15 hk( p.g.a. gasskammen) Har foretatt denne operasjonen selv uten å foreta noen tenningsjustering med vellykket resultat. Sjekket også dette med en Tohatsu forhandler, som heller ikke justerte noen tenning etter gasskamskifte. :yesnod:

Sjekket med en motorkyndig på Bakkenmotor i Drammen og han sa at en 9,9 var en strupet 15hk, spesielt for det norske markedet. Man trenger bare å bytte gasskammen som koster 219 kroner og en halv times arbeid og man har en 15hk. Den 18hk jeg har kan man ikke gjløre noe med, men denne motoren ble testet for noen år siden og yter 22hk på propellen og det er greit nok for meg/mitt bruk.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...