edo Startet 15.Desember.2008 Del på Facebook Startet 15.Desember.2008 En kollega har 2 x VP63P som han skal byttet forfilter på, hvor mange my anbefales på forfiltere til disse motorene?? Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
REM Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Det blir påstått (men synes vanskelig å verifisere) at Volvo bruker 2 Micron hovedfiltere på sine motorer . Er dette riktig passer det vel bra med 10Micron forfilter (Blå Racor) Det er ihverfall det jeg benytter på mine 41B motorer. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
ebonita Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Jag har Separ förfilter på mina TAMD63P motorer. Såvitt jag vet är det '30 micron rating' filterinsatser. Rätt eller fel vet jag inte, men det stoppar i alla fall synbrligen en del skit från att gå vidare till dom dyra motormonterade Volvo finfiltren. Det verkar ju oxå rimligt om REMs förmodan att VP-filtren är på 2 micron är riktig. En fördel med Separ-filtern är att dom kan backspolas, dvs man kan vid behov skölja ner ansamlat skräp och tömma ut via bottendränering. Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Eg har også Zepar forfilter på min VP 74 P-A, men bruker 10 micro. Vil anbefale deg zepar, lett filterbytte med egen innsats. Vannutskiller, kan fås med alarm, dobbelfilter med vender etc. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.