Jump to content

Grunnstøting, hva tåler motorbåter?

Sun Flyer

Hvor solid skal båten være?  

146 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

som du sier ; håpløst - vi gikk på et skjer for et par år siden med 28 sandvik og det var såvidt vi seg forover - det ble en real bråstopp så di som tror/mener di kan gå på i 6-7 knop uten å få skade .-ja da har dere flaks med hvordan skjæret ser ut - sklir du oppå tåler det mye men er det skarp kant så spruter glassfibern -treverket

Pollen må presiseres mere nøyaktig skal det bli noe fornuft ut av det.

Det hender jeg må si meg enig med Hansi, selv om det ikke er ofte...... Det virker nesten som Sun Flyer begynner å gå selveste poll generalen her på fprumet i næringen med etter mitt syn lite gjennomtenkte poller... men det er nå mitt syn da...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Men det er vel kun seilbåter som går på grunn ?

Er det større sjangs for å gå på grunn og skade båten hvis den stikker dypt?

Finnes motorbåter av plast, tre, jern, aluminium. Alle har de forskjellig styrke. Pollen må presiseres mere nøyaktig skal det bli noe fornuft ut av det.

Det skjønner jeg, men gidder ikke å starte fem forskjellige poll'er. Kan ikke folk bare begrunne svaret sitt, da? Så får vi et inntrykk av hva folk forventer av de forskjellige konstruksjonene.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Det skal ikke mye fart til for å ødelegge et hekkaggregat, så jeg krysset av for 1 knop :smiley: Uten at jeg noen gang har gått på grunn med motorbåt :flag:

Det var først når det ble seilbåt jeg har vært borti moder jord et par ganger! Mye av grunnen til det tror jeg er at man bruker så mye mer "vann" når man seiler, man går ikke rett frem i leia...skjærgården utenfor Arendal som jeg kjente som min egen bukselomme med motorbåt er nå blitt ukjent farvann med seilbåt, har plutselig fått behov for å studere kart :lol:

.

Jo, det stemmer. Har langkjøt båt, og kunne aldri tenkt meg noe annet. Hvertfall ikke på en så liten båt.

Forrige eier gikk ganske kraftig på grunn. Men det fikset jeg greit med litt sparkel :yesnod:

vaarpuss.jpg

Sa du "LITT" sparkel :eek:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...