horg Startet 16.Desember.2008 Link til dette innlegget Startet 16.Desember.2008 Kom over dette bildet på FINN, hva slags drevmontasje er dette? fordeler/ulemper? står montert på en Saga 8000 (jada,vet det er en dålig emnetittel ) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2008 Et vanlig 120-drev. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 16.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2008 Ser ut som et vanlig seildrev Sitér dette innlegget Link to post
milo Svart 16.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2008 Hei! Dette ser ut som på min båt, jeg har en saga 8000 med vp 61hk og 110 seilbåtdrev. Fungerer ok, ikke noe fartsvidunder, men er greit med denne motoren. Ulemper: Må på land for å tappe av oljen på drevet. "belg/gummi" mellom drev og skrog, som må skiftes etter noen år. Litt trangt å gjøre rent imellom skrog å drev for groe, men det går. Vi har hatt mye glede av vår båt vi, fungerer ok med lavt forbruk, 3,8-6,5l/t gjennomsnitt på tankene vi har fylt. I sommer dro vi fra Rørvik til Lofoten med den, og på retur fra Mortsund-Rødøy 12,5t i supert vær. hilsen Milo. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 16.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2008 fordelen er vel mindre vibrasjon og ingen hylse som lekker... Sitér dette innlegget Link to post
milo Svart 17.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2008 ser att denne har flaps, det har ikke jeg. noen som har erfaring med det på denne båten og motor. ser det står 85hk. Mener md21 har 61hk. hva er rett? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.