Jump to content

Erfaringer med Webasto airtop 2000 ?

crew

Recommended Posts

Hei,

Webasto er normalt meget driftsikker, enkel i bruk, kompakt og enkel og montere. Jeg benytter lampeolje da den soter mindre og dermed er betydelig mindre utsatt for driftsavbrudd. Monterer du bak i båten, som de fleste seilbåteiere gjør, er støyen uproblematisk. Men ved lange slanger til dysene, er det en stor varmegevinst i å isolere slangene. Selv har jeg brukt rørisolasjon av samme type som brukes på vannrør. Dyr, men effektiv. Anbefaler ikke mer en 2 dyser på 2 kw. Har forøvrig en 2000 S til salgs. Annonse på "marked" på Båtplassen.

mvh

hoevis

Siste modelene av Webasto har hatt del problemer med brennkammeren. Jeg har demontert en del av dem og sent til reperasjon. Dem lanserer nå ny type med ny brennkammer men erfaring er ikke kommet enno. Hvis du kjøper varmeren over desk har du garanti på desken men vis du kjøper komplet pakke hos autorisert innstallatør har du garanti ombord.

Siste modelene av Webasto har hatt del problemer med brennkammeren. Jeg har demontert en del av dem og sent til reperasjon. Dem lanserer nå ny type med ny brennkammer men erfaring er ikke kommet enno. Hvis du kjøper varmeren over desk har du garanti på desken men vis du kjøper komplet pakke hos autorisert innstallatør har du garanti ombord.

Gjelder dette også nye airtop 2000 ?

Interessant det med forsikring, det hadde jeg ikke tenkt på, men kjenner du forsikringstiden ? Ett år, to år ?

Jeg har ikke satt meg inn i kjøpsloven, men det virker vel rimelig at kjøper man over disk og har en klage så må produktet leveres inn til selger for evt retting -- altså at man ikke har krav på retting om bord ?

Er varmeren installert i båten av selger har man vel krav på retting om bord ?

En helt annen ting #Servicemannen#: Ser at noen er opptatt av brenselkvalitet.

Jeg bruker diesel direkte fra tanken. Jeg har over tid brukt både Hammerdown og Bioprotect som tilsetting til dieselen for å forhondre vann/dieseldyr.

Kan dette være en årsak til problemer med varmere ?

eg har over tid brukt både Hammerdown og Bioprotect som tilsetting til dieselen for å forhondre vann/dieseldyr.Kan dette være en årsak til problemer med varmere ?

Skal ikke påstå hverken det ene eller andre men har nå i 3 år brukt Alron dieseltilsetning på båten. Diesel til varmer tas direkte fra hovedtank. Har ikke hatt noen problemer med varmer siden den ble installert høsten 05.

• 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...