ut mot havet Startet 16.Desember.2008 Link til dette innlegget Startet 16.Desember.2008 Har kjøpt kartplotter med ekkolodd, ekkoloddet har bronsesvinger som er berekna for utvendig montering. Er det nokon som har erfaring med montering av utvendig svinger på plastsnekke? Korleis får eg rett vinkel på svingaren? må eg lage ein klosse å montere den på og kva materiale kan den vere av? Finnast det teikning av dette på nettet? Har montert på trebåt tidlegare men er usikker når det gjeld plastbåt. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 16.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2008 Det blir det samme på en plastbåt som på en trebåt. Lag deg en klos utvendig utformet lik svingeren og en innvendig for og få ret underlag for mutrtrn. lim fast klossene med Sikaflex eller PL400. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 17.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2008 Jeg har montert slik. Limt fast en Divinycellbit på utsiden. 10 cm. tykk. Slipt den til en dråpeform. Vinklet svakt innover i fartsretningen. Boret ut plass til svingeren med hullsag, ca 1 cm. for stort. Laminert inn hele greia. Laget tilsvarende blokk på innsiden. Satte i svingeren med Sika 291 som pakning mellom svingere og bunn av blister. Svinger skal monteres vertikalt sideveis og vinkles to-tre grader forover. Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 17.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2008 Takk for gode råd. Dette må eg få til. Berre lurer på kvar eg får kjøpt divinycell? kan eg eventuelt bruke noko anna? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 17.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2008 Noe som ligner. Isolasjonen i et gammelt kjøleskap e.l. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 17.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2008 Bruk en treklos det er det som står under alle plastsjarker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.