lnjk Startet 17.Desember.2008 Del på Facebook Startet 17.Desember.2008 Vil montere frittfall el ankerwinch for kjetting akter i en Bavaria 38 seilbåt. Har fått tilbud på en Anchorlift Dolphin med 50m 8mm galv kjetting og anker 15 kg M-type. Er det noen som har erfaring med denne? Mvh Jonn Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 Ikke erfaring med det utstyret du nevner, men ville absolutt gått for ett m-anker som vel er det samme som ett bruce-kopi anker? Dette sitter best har jeg kommet frem til. Du bør forresten formulere emnetittelen før tråden blir stengt!! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 Har Anchorlift på vår Bavaria, men ikke frittfall. Har også kjetting, men ønsker kontrollert fall av kjetting. Hadde vi hatt blytau, ville frittfall winch vært fint. Det blir mye bråk når en ruser ut kjetting. Ser fordelen, men valgte ikke det ut i fra overnemte kriterier. Har også 15 kg Bruce-kopi. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sydvesten Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 Monterte en Anchorlift 1200W kjetting på min B39, og kan ikke si annet enn at den fungerte prikkfritt.... 50m, 8mm kjetting og 17kg Bruce kopi Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Servicemannen Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 Brukbar vinsj men bryter og relè bør du holde deg unna. Dem er "billigste" China-produktene på markeden og fleste sliter med eksempel manøvringsbryter i cokpit som ikke holder vann og er ikke UV-bestendig og fotbryter på dekk som slutter å funkere når man har hele kjettingen ute og de beginner å blåse opp... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.