Jump to content

Ny båt, Askeladden 705 Voyager

coco

Recommended Posts

Hei,

Har fulgt med på forumet en stund, men først nå registrert meg. Gratulerer med et flott forum!

Jeg har akkurat kjøpt meg ny båt, min første - og gleder meg som en unge til våren. Synd at Askeladden

gikk konkurs, men for meg åpnet det seg en god kjøpsmulighet. Jeg har lenge sett etter gode objekter av nevnte båt.

Det er en 07 model som aldri har vært på vannet (de fikk ikke solgt den) 230hk diesel Mercruiser.

I disse dager får den montert baugpropell, ankervinsj, plotter/ekko, stereo, kupevarmer - før den senere skal til vinterlagring.

Saken dog, er at jeg er "grønn" :diving: . Jeg leser til båtførerprøven, og prøver å tilegne meg kunnskap for ikke å bli en "fare" på

sjøen når mars/april kommer. Sikt på den billigste båten osv..

Noen som har noen generelle tips/noen som kjenner båten som har kommentarer som kan være verdt for meg å høre?

"coco"

Askeladden 705, 4,2L Mercruiser

Gratulerer med ny, flott båt og velkommen ombord på Baatplassen :yesnod:

Flott at du får deg kunnskap om navigering og sjøvett. Min erfaring er at jeg trives mer på vannet jo mer kunnskap jeg har.

Båten din har jeg aldri vært ombord i - men ut ifra bilder synes jeg dette ser ut som en god båt. Må være gunstig tid å kjøpe på nå. Jeg så tilsvarende båt som din annonsert til under 800.000 rett før Askeladden gikk overende.

• 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei!

Tenkte å ta kontakt, siden du bor i nærområdet og har samme båt som vi, dog mye nyere...

Vi kjøpte vår i sommer, dro på tur til Arendal og Kristiansand med tre barn ombord.. Artikkel fra båtmagasinet august: Reportasje.

Vi hadde en fantastisk sommer, og gleder oss til årets sesong, nå med enda en liten i båten, så nå blir det trangt!

Vi har hatt vår båt på sjøen inntil forrige uke, og vært på noen fisketurer i vinter.

Båten er nå plantet i hagen, jeg skal montere badeplattform akter, ankervinsj med fjernkontroll, nytt instrumentpanel med innfelt kartplotter, 10 kw defroster, samt diverse småutstyr, så skal den bunnsmøres og hives utpå igjen rett over påske, klar for en ny sesong.

Hvis du trenger tips til noe, bare gi en lyd, kanskje jeg kan hjelpe med noe.

Vennlig hilsen

Kent Rune Haugen

Sælenveien, Bergen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...