Jump to content

Gir vekk båten i julegave og kjøper en mindre


Suzumar

Recommended Posts

Håper å ikke bli båtløs så lenge da.

Gummijollen og påhengeren fulgte jo selvfølgelig med båten så jeg er på utkikk etter en ny billig.

Så i avisen i dag at det var avertert en til 2500, så om de ikke blir utsolgt før jeg får nesen inn i butikken har jeg båt igjen på lørdag :-)

Link to post
Share on other sites

Synes dette er veldig kjekt å lese...

Minner meg om en strofe i et dikt jeg lærte for noen år siden fra Arnulf Øveland. En hustavle.

 

Det er en lykke i livet som ikke kan vendes til lede,

det at du gleder en annen er den eneste glede.....

 

Det skulle vært flere onkler som deg :smiley: Ble forresten litt forvirret over navnebyttet litt :crazy:

:lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Å få en båt medfører vel umiddelbart en del kostnader ...... så om den nyblevne eieren hopper i dag, så kryper han kanskje i morgen. :crazy: Forsikring, båtplass (gratis jf trådstarter), vedlikehold, service, transport til og fra båt og ikke minst bruk koster vel sine 10-tusener pr år! - og da var det brått ikke så billig.

 

Minner meg forresten om en studiekamerat som vant en bil i LHL-lotteri. Han ble glad, han begynte så å regne på hva en bil ville koste å eie .... og historien endte med at han solgte bilen uten at den hadde rullet en meter ...... at gaven medførte noen inntektsmessige- og skattemessige finurligheter for ham, tross salget, hører en annen historie til.

 

Beklager: det var ikke meningen å rokke ved givergleden, kun å minne på eierkostnader selv ved gratis-fangst! :santcheer1:

Link to post
Share on other sites

Forsikring, båtplass (gratis jf trådstarter), vedlikehold, service, transport til og fra båt og ikke minst bruk koster vel sine 10-tusener pr år! - og da var det brått ikke så billig.

:nono: Alt dette er gratis. Dvs gratis å eie. Vedlikehold kommer ved bruk. Service kommer ved bruk. Transport til og fra båt kommer ved bruk. Forsikring er ikke et must når du ikke har lån på båten.

 

Dvs alle kostnadene her er ifm bruk av båten, noe som nevøen kan tilpasse egen økonomi!

Link to post
Share on other sites

Å få en båt medfører vel umiddelbart en del kostnader ...... så om den nyblevne eieren hopper i dag, så kryper han kanskje i morgen. :crazy: Forsikring, båtplass (gratis jf trådstarter), vedlikehold, service, transport til og fra båt og ikke minst bruk koster vel sine 10-tusener pr år! - og da var det brått ikke så billig.

Beklager: det var ikke meningen å rokke ved givergleden, kun å minne på eierkostnader selv ved gratis-fangst! :santcheer1:

 

Med slike holdninger til båtlivet skjønner jeg godt nicket dit. :crazy:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

En akkurat lik båt som ligger på Finn nå:

 

84_1182718019.jpg

 

Har ellers ikke behov for å bringe egne bilder. Båten har noen særtrekk som gjør at den veldig lett blir gjenkjent, i alle fall på denne siden av broen. Det har jeg rett og slett ikke lyst til. Mest fordi jeg ikke selv eier båten lenger, dernest fordi jeg setter pris på anonymiteten her på forumet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...