Solo Startet 3.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2004 Under kjøring så 'synker' hekkaggregatet 1 'hakk' på måleren ca hvert kvarter etter at jeg har trimmet det i marsjfart.Har sjekket litt rundt innvendig for å se etter lekkasje i hydraulikken. Ikke store problemet da jeg bare etter-trimmer under kjøring. Er det det noen som har samme erfaringen?Er det noe å bry seg om? :seeya:Var i Florø i helgen.............flott båtmesse..... noen andre?Så iallefall ingen vimpler. Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 3.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2004 Uten å ha noe kjennskap til denne, kan det være luft eller vann i oljen? Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 3.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2004 Jeg hadde samme problem for en tid tilbake. Problemet var imidlertid litt værre hos meg da drevet seg inn med en gang man satte båten i fart forover. Det viste seg at en av ventilene i powertrimpumpa var gåen. Dette var en gammel pumpe, sort utførelse med integrert oljereservoar i pumpen. Denne kunne det ikke skaffes deler til lenger og ny pumpe måtte anskaffes (8500 uorginalt - Volvo skulle ha 12000). Antar du har den nye utgaven med separat oljebeholder under selve pumpen? Mener å huske at det kostet ca. 700-800 kr. pr ventil til denne pumpen. Alternativ så går det jo an å bytte om ventilene som sørger for at drevet går ut/inn. Før du gjør noe med pumpen må du imidlertid sjekke oljenivået på beholderen og kvaliteten på oljen. Det neste blir innvendige og utvendige slanger/tilkoblinger og selve sylindrene. Kan også være at det er en intern lekkasje i sylindrene som gjør at trykket minker? Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 3.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2004 Under kjøring så 'synker' hekkaggregatet 1 'hakk' på måleren ca hvert kvarter etter at jeg har trimmet det i marsjfart.Har sjekket litt rundt innvendig for å se etter lekkasje i hydraulikken. Ikke store problemet da jeg bare etter-trimmer under kjøring. Er det det noen som har samme erfaringen?Er det noe å bry seg om? Jeg har det samme - særlig det ene drevet "kryper" litt innover (KAD 32). Har ikke fulgt med hvor lang tid det tar, men det er kun merkbart når jeg kjører lengre strekninger. Har bare vent meg til å justere en gang i blant. Jeg spurte han som har vedlikeholdet på båten og motorene, og fikk inntrykk av at dette var ganske vanlig, og ikke noe å bry seg om. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Petterøe Svart 4.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2004 Fikk det samme problemet på mitt DPA drev. Og fant fort ut at en av hydraulikksylindrene var sprunget lekk (tæring). Dermed greide ikke hydraulikksystemet å holde drevet. Etter litt kjøring opp og ned ble selvfølgelig også oljen hvit. Så også at perler av hydraulikkolje kom ut ved drevet. Drevet hadde "gammelt" sett hydraulikksylindre (firkant-form i endene av sylindren). Denne gamle type er ikke lenger å få tak i (iflg lokal volvo forhandler) , så jeg måtte lage en reodor felgen løsning for å tilpasse den nye typen, som har annen form. Men dette er jo en annen historie...................... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 4.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2004 :seeya:Var i Florø i helgen.............flott båtmesse..... noen andre?Så iallefall ingen vimpler. Hadde store planer om båttur til Florø denne helgen, men båten står fortsatt på land og eg jobbet på Laurdag og fant ut at eg måtte bruke søndagen i båten. Var det mange båter? Var saga der med sin nye? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.