MacD68 Startet 20.Desember.2008 Del på Facebook Startet 20.Desember.2008 Hi, Har tenkt å bytte skumgummi i putene på båten. Vet noen hvor det er å få tak i, og er det vanskelig å skjære til selv? Eventuelt har noen erfaring med hva det koster å få puter ferdig tilpasset? Fortinnsvis i Bergens området. Mvh, MacD Sitér dette innlegget Link to post
ares Svart 20.Desember.2008 Del på Facebook Svart 20.Desember.2008 Hei! har en del skum liggende på lager(nedlagt møbelfabrikk), hvilken dim. er du ute etter? Sitér dette innlegget Ares Link to post
arnearmoa Svart 20.Desember.2008 Del på Facebook Svart 20.Desember.2008 Innbiller meg at vi betalte i størrelsesorden to tusen for skumgummi inkludert skjæring til for- og akterkabin på en Sandvik 25 for et par år siden. Men det var her på Østlandet, og jeg har dårlig husk. Kjøpte billig og bra stoff på Stoff og Stil i Drammen, men vi ga opp å sy det hjemme. Ble litt for komplisert geometri på en del. Da ble det fire (tror jeg) lapper til for den syjobben. Putene ble kjempefine, men vi angret sårt på at vi ikke hadde prøvd ut skumgummien før vi kjøpte. Den var veldig mye hardere enn vi likte. Dumt å bruke mye penger hvis man overser sånne detaljer. Mvh Arne Armoa Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 20.Desember.2008 Del på Facebook Svart 20.Desember.2008 jysk hvis du skal gjøre det selv. du skjærer det fint med en skarp lang kniv. Sitér dette innlegget Link to post
MacD68 Svart 20.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2008 Per i dag, skumgummi er 8 mm tjukk. Håper å bruke same trekk igjen, så nye skumgummi må vare like tjukk. Lengde og bredde varier, ift hvilken benk det er. Båt er en Mikkel 32 seilbåt. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 20.Desember.2008 Del på Facebook Svart 20.Desember.2008 Da håper jeg det var cm og ikke mm Sitér dette innlegget Link to post
MacD68 Svart 20.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2008 ha ha ha..... jepp, det var 8 cm, ikke mm!!! Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 20.Desember.2008 Del på Facebook Svart 20.Desember.2008 8cm skumgummi det må jo bli utrolig tungt , ville heller brukt skumplast Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.