Jump to content

Min neste båt?

-Luna-

Recommended Posts

Går å drømmer om hvilken båt jeg skal ha neste gang. Jeg kom over denne på finn. Dette må da være mye båt for pengene?

Bilde

http://www.finn.no/finn/boat/object?pdc=10...4714&id=4352166

Hva innebærer det å ha en slik båt? Det skal vel ikke være så mye mere arbeid ville jeg tro? Hva sier dere som har båter på denne størrelsen?

Dere er velkommen til å ligge inn deres egen ønskebåt hvis dere vil! :sailing:

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Hei

Øvre grense i båthavna er 40 fot.

Ellin er 39. :lol:

Jeg har satt en øvre grense for å håndtere båten alene

på 40 fot. :lol:

Er dermed ikke rammet av 3 fots syken.

mvh

giver

(Min siste båt)

Hei giver,

Ja jeg vet at forslaget mitt var litt ute på sidelinjen, men jeg kunne bare ikke la være.....

Du sier at øvre grense i båthavnen er 40 fot; min forrige båt var 30 fot  -  og derfor har jeg flyttet fra båthavnen.

Grense for å håndtere båt alene, det er mest en vanesak. "Poseidon" er 56 fot og jeg går nok mest med den alene, spesielt de siste årene. Det går også greit på enklere sleping og assistanse. Om den hadde vært 80 eller kanskje 100 så hadde det egentlig gjort liten forskjell. (Baugfenderen er en kjempefordel hva det angår....)

Den omtalte 3-fotsyken er velkjent, men jeg vle for 12 år siden angrepet av 3x3x3-fotsyken  -  og synes alt i alt at det har vært meget behagelig.  :lol:

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Min neste båt blir det (desverre) ikke - MEN, jeg tenkte at dette kunne være interessant lesning for mange av oss, kanskje mest seilerne, og ikke minst Gunga Din - som har makan båt (tror jeg...?)

NAJAD 361 - til salgs på finn.no:

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=4366120&sid=618574110258666&pos=47&rub=7

Bilde

Denne båten har vært på 3-års jordomseiling, og selges med alt tenkelig utstyr......... :confused: - Du kan lese mere om selve jordomseiling på: http://www.bryllupsreisen.com/index.htm - hvor du også kan bestille en bok som lanseres nå i disse dager. Boken heter: "Jorda Rund Baut - to på tre års bryllupsreise"  

Bilde

Godt å se at noen virkelig lever ut drømmene sine......... :drink:

:blush: God helg ønskes av

Walter_S

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Min neste båt blir det (desverre) ikke - MEN, jeg tenkte at dette kunne være interessant lesning for mange av oss, kanskje mest seilerne, og ikke minst Gunga Din - som har makan båt (tror jeg...?)

Walter_S

Nesten rett, Gunga Din er en Najad 371

(skall pröve o få tatt noe bilder.... :confused: )

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...