meldaln Svart 30.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 ok men må man legge på glassfiberduk og polyster hvis man skal bruke de til styrekonsoll? Sitér dette innlegget Link to post
Pappa Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Hei, Jeg har ikke støpt inn konsollet i glassfiber. Dersom du er nøye med tilpassningen av platene, burde det bli tett og stivt nok dersom du skrur dem sammen somn jeg har antydet. Selv laget jeg meg "utvendige hjørnelister i mahogni som jeg brukte for å få kantene presentable. Nå er wisaformplaten mørkebrune, og ikke særlig dekorative, så det er kanskje grieit å belage seg på å male dem.... Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 30.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Da vet jeg at de går an å bygge en konsoll uten å legge glassfiber rundt de er ikke serlig dekorative nei, men det går kansje an å sparkle de å male/lakkere de? Lagde du "pappa" midtkonsoll eller en annen konsoll? Hvor tykke plater bør man bruke hvis man ikka skal ha glassfiber på de?? 15mm? 20mm? Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 31.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2008 Jeg la ut en annonse på autodb.no der jeg ønsket å kjøpe en midtkonsoll eller et XR-sett og etter en halv time kom det ein mail fra en person.Han kunne selge meg ett XR-sett til 4500,- + frakt fra oslo. er dette billig? det koster jo 6600,- for det på Hvlaer Båtservice hvis jeg ikke husker helt feil Sitér dette innlegget Link to post
Pappa Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Hei, Jeg tror jeg brukte 12 mm plater, men forsterket innvendige forbindelse med ei "skrulist" på ca 45x36 mm. Dette blir da nesten som et "skjelett" som platene "henger" i . Dersom du bruker for tykk plate, blir det fort noen ekstra kilo, og det er jo ikke noen fordel.... Konsollet var et midtkonsoll, men jeg må legge til at jeg bygde det fast til ei tofte. Slik unngikk jeg å skru i bunnen, noe jeg anså som en fordel. Med rette skruelengde og dobbel bunn burde det vel ikke være noe problem. Platene lar seg både sparkle og male. Hvorfor ikke bruke båtmotormaling og stålplast fra Biltema? Billig og sikkert bra nok ! Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 15.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Den er grei men nå er jeg på båt jakt igjen.... solgte Riveren min....var svert fornøyd me den men den.... så er det noen som vet av noen lignende båt til salgs? Ta kontakt helst men 9.9 og konsoll Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Pris da ? Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
meldaln Svart 16.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 fikk 15.000,- for min river 290 med suzuki 9.9 . Kunne tegnt meg noe lignende igjen... max 12 fot,enten River XR,GH eller With eller noe lignende. de må ha styrekonsoll og helst ein 9.9 motor over 2000 MOD! til max pris 18.000. Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Er det ingen som vet av en With 10 fot med det dromedille skroget? som trenget et strøk "maling" helst ingen glassfiber-jobb. med/uten konsoll. Hvis noen vet av en av de som trenger litt puss, så ta kontakt Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 21.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2009 Sett denne?: RIVER 350 XR YAMAHA 9,9 / 15 HK 2007 MOD eller denne? Shakespeare 12,5" med 40 hk Mariner Selg motoren, og kjøp deg ein mindre ein for pengane du tener på salget Eller så kan du få kjøpe min, men den skal eg ha minst 25 000 for Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Valianto Svart 21.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2009 Sett denne?:RIVER 350 XR YAMAHA 9,9 / 15 HK 2007 MOD eller denne? Shakespeare 12,5" med 40 hk Mariner Selg motoren, og kjøp deg ein mindre ein for pengane du tener på salget Den river'n du linka til Sinten var jo fin, med Yamaha og greier Men tror 9.9 blir litt lite på en shakespare 12,5 .. Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
meldaln Svart 21.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2009 Riveren var i dyrest laget for meg. har ikke mere enn 18.000 å legge i akkurat nå da... har vurdert en With 320 eller 200 Drommedille (hvis jeg ikke tar helt feil heter den vel det)og en 9.9 motor foreløbi. Men den Shakespeare'n va ikke dum, men hvis jeg skal bry meg om reglene så har jeg nok ikke lov til å kjøre det i hele tatt :nono: Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 21.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2009 Sett denne?:RIVER 350 XR YAMAHA 9,9 / 15 HK 2007 MOD eller denne? Shakespeare 12,5" med 40 hk Mariner Selg motoren, og kjøp deg ein mindre ein for pengane du tener på salget Eller så kan du få kjøpe min, men den skal eg ha minst 25 000 for mente du hele båten med motor og konsoll da sinten? må få se bilder av den da Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 21.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2009 Fann berre dette i farten. Dette er tatt i forbindelse med arbeidet når eg monterte stereoanlegg. Etter at dette bilde er tatt har eg sett inn: - Styrekonsoll - Lensepumpe - Ekkolodd - Trykklogg (knopmålar) - Lanterne - 12 volts sigarett-tenneruttak Båten er støypt av Hosøy-plast, og er på 12 fot (meiner eg). Motoren er ein Suzuki 9,9 hk (13) DT 1987 modell. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
meldaln Svart 22.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Den va jo grei den. Du har ikke et bilde med motor og konsoll også? Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Har ikkje fleire av heile båten ser eg. Kan prøve å få tatt nokre til helga. (merk, at eg har orginalt motordeksel i dag ) (dagens motordeksel) (ekkoloddet oppfører seg litt merkelig i 20 knop ) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
meldaln Svart 30.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2009 Det er greit Sitér dette innlegget Link to post
Kullis Svart 4.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 (redigert) Hei igjen! Jeg "jobber" med samme sak.. har en 2007 mod 5hk/2-t... et nytt dyrt problem.. Attaching kit-R/C til kr 3 500,-. Det må til for å kunne benytte en kontrollboks.. som man ønsker når man har konsoll... da kommer denne og kabler i tillegg... tror jeg gir opp! Summmen blir blir over kr 12 000,-.... har sendt Maritim en mail om tilbud.. venter i spenning. Redigert 4.Februar.2009 av Kullis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 4.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2009 Hei igjen! Jeg "jobber" med samme sak.. har en 2007 mod 5hk/2-t... et nytt dyrt problem.. Attaching kit-R/C til kr 3 500,-. Det må til for å kunne benytte en kontrollboks.. som man ønsker når man har konsoll... da kommer denne og kabler i tillegg... tror jeg gir opp! Summmen blir blir over kr 12 000,-.... har sendt Maritim en mail om tilbud.. venter i spenning. Hvilket merke er den motoren?? Såg et Fjernkontoll -kit til salgs her et sted, men det vart til Mercury/mariner 5hk/2takt, hvis det er det du har så kan jeg sende deg linken hvis jeg finner den igjen Kontrollboksen får du til ca 1000,- på hvaler båtservice, og vaiere til 145+/- og oppåver. de er ganske rimelige, synes ivartfall jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.