marefolan Startet 27.Desember.2008 Link til dette innlegget Startet 27.Desember.2008 Ble stolt eier av Shanty for et par dager siden (hurraaa) . Har det aller meste av utrustning b.l.a. redningsflåte men hva bør inneholdet av Grab-bag'en være. Den bør jo vel ikke være for stor.. Og hvor plasserer dere deres slik at den er lett å få tak i i en nødsituasjon? Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 27.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2008 Gratulerer mad lekker ny båt. Grab bag har jeg ikke ombord i min lille motorbåt... men jeg burde kanskje hatt det? Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
GeirT Svart 27.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2008 Når vi skal på stor kystseilas eller over havstrekker tar jeg ombord redningsflåte og grab-bag. I flåten er det std utstyr bl.a. pyroteknisk, signalspeil, lommelykt mm. Innholdet i grab-bag'en : - EPIRB m/GPS - Vanntett/bærbar VHF. - Håndholdt GPS. - Stor pakke med ekstra batterier for GPS og VHF. - Klokke med el. kompass. - Røykboks, håndbluss. (I tillegg til det som er i flåten.) - Varmepose/hypotermi-pose. - Førstehjelp sett m/sjøsyketebletter. - 1-1/2 L. vannflaske. Bruker å plassere grab-bag'en rett innenfor døre i akter-lugaren. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.