Victora III Startet 3.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2004 Lurer på hvor idyllisk båtlivet egentlig er. Har hatt båt selv i mange år uten veldig mange frustrasjoner. Men det er jo alltid NOE som dukker opp. Det jeg lurer på er hvor mange problemer/feil hadde du på båt/motor sist sesong? Vi snakker da om uforutsette problemer/feil som kostnadsberegnes til over kr. 1000,-. Sitér dette innlegget Link to post
skippy Svart 3.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2004 Har ikke hatt noen feil/skade på den nyinnkjøpte båten vår ennå Men denne er nå 50 år i år. Var ikke det på alternativene. Johnny Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 3.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2004 Hva med alle de som har båter eldre enn 20 år? Har selv 2 båter som faller i denne kategorien og såvidt jeg kan se, er det ikke noen svaralternativer som kan brukes. Men kanskje så gamle båter er utenfor scopet av undersøkelsen? Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 3.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2004 ja jeg hadde et problem i fjor..... men min er nesten 30 år......... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sparky Svart 3.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2004 ingen. båten er fra 1976 mvh jan Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 3.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2004 Hadde ingen problemer med båt eller motor sist sesong. Båten er en Draco 24 Styling med Mercruser V8, begge deler fra 1987. Selv om ting selvfølgelig kan oppstå tror jeg vedlikehold/service er viktig. Mye av dette kan gjøres selv, slik at det ikke behøver å koste all verden. Ønsker alle en problemfri sommer. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Frank v. Svart 3.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2004 Vil ikke engang tenke på de foregående 2 år. Ikke annet enn trøbbel,sommeren for to år siden,kjørte på skjær og vraket hele båten. Fikk kjøpt min nåværende like etter med en bensinmotor som skulle vært sendt på dynga for lenge siden.Var en glede å bli kvitt den motoren. I fjor,fikk ikke sjøsatt før i juli mnd grunnet restaurering av båten. Gleda meg voldsomt til å prøve den med den nye dieselmotoren i,nyskjerrig på hvordan ting fungerte. Det hele endte med at båten måtte opp etter ei uke igjen grunnet en feil fra min side,(lagde for stor knekk på en eksosslange som ikke holdt. Fikk lagd nytt i syrefast der eksosslangen ikke holdt. Satte på nytt ut båten i fjor høst på en innsjø der jeg bor(TOKEVANNET) Endelig ser alt ut til å fungere. Om det gjør det gjenstår å se i sommer. Alt virker som det skal i hagen ivertfall..... Alt i alt...etter hva den båten er påkostet skulle det ikke vårt et eneste problem de nærmeste åra..........(det er lov å være optimist) Vet ivertfall det at jeg aldri skal begynne på et slikt prosjekt igjen i hele mitt liv. mvh frank v. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2004 Har inge problem.....ser bare möjligheter.....att förnye en del utstyr...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Festina Lente IV Svart 4.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2004 Min er 33 år. I fjor hadde jeg faktisk to feil, og det er sjeldent. Håper årets sesong blir feilfri, som vanlig. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Andy Svart 4.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2004 I fjor var det en del styr, på 1972 modell Rana Plast 16. Problem med start av motoren, det viste seg at vi hadde plassert minus strømkabelen på feil sted (ødelagte gjenger der den 'alltid' hadde stått). Ellers stadig problemer med lanterner som ikke virket (biltema strømopplegg). Men i år er det 2002 modell Skibsplast 655 med tilhørende Suzuki 4-takter som gjelder. Denne ekvipasjen virker godt skodd for sesongen! Sitér dette innlegget Link to post
bbergs Svart 4.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2004 Har desverre lest feil på spørsmål: Jeg har båt som snart 18 år og den eneste feilen som har vært med denne er småe bagateller til tross for at motorene er like gamle disse må ha fått bra stell av tidligere eiere og av meg . Bank i bordet :smash: Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 4.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2004 Jeg velger å ikke svare av den grunn at jeg har båt som er fra 1949 pg dermed 55 år gammel. Hadde forresten et motorproblem i fjor, men ønsker du å lese om det kan du gå inn på hjemmesiden og lese om det. http://home.c2i.net/tresnekke/ Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Faxen Svart 4.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2004 Bare problem med å få løsnet fire dieselfiltere. Skulle trodd de var sveiset fast, men de løsnet tilslutt... . Har prøvestartet på land, og alt OK Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Arvid_A Svart 4.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2004 Den eneste reparasjonsjobben jeg måtte gjøre i fjor, var å overhale bensinpumpa på min 12 år gamle Mariner. Den klarte ikke å mate motoren ved litt gasspådrag. Kjøpte rep.-sett (diverse membraner, fjærer og ventiler) til 153 kr hos Ravns Garage og byttet selv. Relativt enkel jobb og akseptabel delepris. Sitér dette innlegget Link to post
Akira Maru Svart 4.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2004 Fjoråret var helt problemfritt. Nå har vi nyinnkjøpt båt som er 4 fot større, 1984 mod. godt brukt. Har gjort følgende for å unngå problemer, siste eier var skikkelig landkrabbe og tok ikke tak i noen ting; - byttet ALLE dieselslanger - byttet slanger til kjølesystem - kontrollert varmtvannstank for skader (manglende tømming) - ny termostat og termostathus - nye slangeklemmer rund baut - byttet septikslange fra toalett til tank (tett som en potte med papir) - gått over alle elektriske punkter og satt inn med syrefri vaselin - byttet bryterpanel - kjøpt inn nytt startbatteri og forbruksbatteri - byttet gammel fettsmurt pakkboks til ny vannsmurt vedlikeholdsfri... ... og en skikkelig vask av motorommet. Dette er nok ikke det siste som blir gjort Sitér dette innlegget 2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo Link to post
880 Svart 4.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2004 Kan ikke svare da jeg har båt som er over 20 år.............. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
carmina Svart 6.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2004 Hadde ingen feil på motoren min som er 38 år gammal, og den blir brukt heile året. Gjett kva for motor det er –! mvh Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 7.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2004 Gjett kva for motor det er –! Der finnes flere muligheter, men det er nok noe langsomtgående - og jeg setter en knapp på at det er en SABB hvis det er diesel - eller en av de trofaste søskenbarn Marna/Sleipner/FM hvis det er bensin. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
carmina Svart 7.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2004 heilt rett, det er ein Sabb G - 200 kg jarn med 10 hk. Men ver sikker på at ting skjer når eg påstår at den har gått som ei klokke. Har for eks. litt for mykje rustlake i ferskvasskjølinga. Det uroar meg litt. Sjølv om andre seier pytt-pytt. mvh Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.