Mariell Startet 29.Desember.2008 Del på Facebook Startet 29.Desember.2008 Sitter her utpå jobben og fabler og tenker på forbedringer til båten. Er nå kommet til plasering av jolla. Pr. idag så er det snapdaviter ombord. Syns det passer dårligt, siden vi mest sansynlig vil bakke mye mot brygge anlegg. Tradisjonell daviter passer dårligt av samme grunn. siden båten er 3,70 bred ved hekken og rimelig høy. Tenkte jeg å forsøke å sette jolla på høykant. Hadde da vært greit med en vinch for å få heist jolla opp på høykant. Manuell vinch med sveiv, mulig men ser for meg plaseringsproblemer. En 12v vinch kunne jeg plassere både på hytte taket (fjernkontroll)og nedpå akterspeilet. Men er det noen som har erfaring eller vet om firmaer som produserer sånt? Da til en fornuftig pris. Ps. Jolla er en Rib på 280, vekt rundt 50 kg Eller vil en dårlig trent 50 åring. Enkelt vippe den opp manuelt ved hjelp av tauverk gjennom ei trinse på hyttetaket. Vil nok forsøke det først. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Aloha II Svart 29.Desember.2008 Del på Facebook Svart 29.Desember.2008 Jeg veit svoger min lagde ett system til vanlig davitere, med en 12v vinsj fra Biltema, og bytta til rustfrie vaiere. Og den funker som bare det. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Henrik Nygaard Link to post
roaldbj Svart 29.Desember.2008 Del på Facebook Svart 29.Desember.2008 Jeg vet ikke om en trommelvinsj fra Seatronic kan være noe. Denne finnes i flere utgaver med motor både montert vertikalt og horisontalt. Det er mulig at jeg monterer noe slikt selv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.