nedgård Startet 29.Desember.2008 Del på Facebook Startet 29.Desember.2008 Hei:) Går det an å overhale en dieselpumpe til en ardic dieselvarmer (trolig 1995-2000mod.)? min dieselpumpe vil nemmelig ikke gi fra seg noe lyd, selv med direktekoblet 12volt. om jeg tar en av ledningene fort til og fra batteripolen, sier det "klikk, klikk" i pumpa. skulle tro dette skyldes dårlig kontakt, men da jeg byttet ledningene og slipet batteripolene var det fremdeles helt likt. Mvh nedgård Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Desember.2008 Del på Facebook Svart 29.Desember.2008 Nå kjenner jeg ikke varmeren din, men de fleste slike pumper skal ikke ha fast spenning, men pulser. Så ut fra det du sier, høres det jo ut til at pumpen din er iorden, men at det er elektronikken som gir stømpulsene som feiler. (eller en def. sikring) Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nedgård Svart 29.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2008 hm.. interesant, takk! men hovedproblemet mitt er at dieselvarmeren ikke får diesel. og rørene er rene.... den bare blåser luft, kald luft.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Desember.2008 Del på Facebook Svart 29.Desember.2008 Hva som gjør at pumpen ikke får stømpulser og derfor ikke pumper diesel, får andre som kjenner varmeren svare på. Men når motoren ikke pumper diesel, blir det nok ikke noe varme heller. Har du sjekket alle sikringer og eventuell overopphetingsutløser? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Wrooar Svart 29.Desember.2008 Del på Facebook Svart 29.Desember.2008 Jeg fikk overhalt dieselpumpa paa min ardic varmer hos en hyggelig kar paa høiden i moss. Husker ikke navnet men det er vel bare aa ta noen telefoner. Overhaling koster vel en tusenlapp og ny pumpe koster et par lapper. Høres ut som du maa ut med et par. Sitér dette innlegget Båt til salgs: Nimbus 800 til salgs Link to post
nedgård Svart 30.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2008 har ikke skjekka det så ille nøye lars h, men det får jeg gjøre med tiden. driver også og bytter doghousetak se:) Sitér dette innlegget Link to post
viktor Svart 30.Desember.2008 Del på Facebook Svart 30.Desember.2008 Hadde samme problem med min jeg også den blåste kun kaldt luft,det var trykkompensatoren som er koblet til impulspumpen på varmeren som var defekt ,prøv å sjekk den.Den koster ca 356 kr.ta kontakt med Per Jørgen Varild tlf33466939.Han har enormt med peiling på varmere garantert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.