Yankee Startet 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2008 Jeg har rust rundt manifoilene på motoren, ikke på selve manifoilene. har motoren ute nå og har prøvd å pusse vekk. Hva bør man gjøre for å få et bra og holdbart resultat? må det sandblåsing til? Nytter det med noe superstoff for å binde rusten? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Owatrol har ett produkt som kan smøres direkte på rust.Er like tynt som vann og skal mette hele rusten slik at den blir hard.Men på motoren blir det jo veldig varmt så om owatrolen tåler det vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Vil absolutt anbefale Owatrol penetrerende olje. Brukte denne når jeg malte min sabb 2G for snart 2 år siden. Først 1 strøk ren olje, så blandet jeg med lakken 50/50 på andre strøk. Jeg børstet av det jeg nådde med stålbørste, så vasket jeg med motorvask og høytrykksspyler. Sikkert ikke slik man bør, men det var effektivt Lakken sitter like fint, men motoren står fortsatt i naustet...så jeg vet ikke hvordan det vil være etter bruk..... Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
p-kaill Svart 31.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2008 Jeg overhalte en Sabb på 30 Hk. Kjøpte zink på sprayboks som jeg grunna 2 strøk med og så la jeg på 2 lag med lakk på sprayboks og det ble et brukbart resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Njord Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Owatrol olje på motoren har jeg ikke noen tro på. Egenskapen til denne er at den ikke tørker helt ut. Det er derfor den har så god rusthindrende egenskap. Tipper det blir en stor nedtur å starte en motor som er behandlet med dette. Sandblåsing av motorblokk er effektivt, men sanden trenger inn alle veier. Skal du bruke denne metoden så må du være særs nøye med rengjøringen etterpå. Blokka bør også være fullstendig demontert, slik at du kan bruke luftsprøyte med White Sprit og trykkluft til rengjøringen. Det er sånn at når du tror du er ferdig, så finner du en nye koloni med sandkorn inni en ny krok. Jeg har god erfaring med bruk av Ferro-bet på motorblokk. Pensle på, la tørke. Rusten blir hvit og du kan børste det av. Du må gjenta prosessen flere ganger. Vask med lynol etterpå. Jeg har brukt et par strøk lynolbasert grunning og toppet med to strøk Bengalack. Dette tåler varmen og du har en fin motor i mange år. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.