Djupevågen Startet 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2008 Hei ! Power-trim indikatoren min har sluttet å virke - dvs nålen på instrumentet står helt stille, og viser ikke trimvinkelen til driverenheten. Lyset i instrumentet virker, og alle ledninger på baksiden av instrumentet sitter i. Jeg mistenker derfor at det er bak i drevet noe er galt - og at jeg eventuelt har et kabelbrudd eller noe der. Utfordringen er at jeg kommer ikke til den giveren som sitter bak på mitt Alpha One-drev – den sitter skjult bak en ”beskyttelseskappe” (som jeg antar er en del av festeanordningen til drevet til båtskroget), og jeg kommer ikke til selv om jeg trimmer driverenheten helt opp i ”trailer-posisjon”. Noen som har noen erfaring med dette – noen tips om hva som kan være galt, eller hva jeg gjør for å finne feilen ? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Nå har jeg en alpha gen.2, du har en "sensor" eller rettere sagt ett potmeter på hver side over hinboltene skulle jeg tro, den ene er for maks trim, og bestemmer hvorvidt du må bruke Trailer knappen for å fortsatt få hevet drevet til maks posisjon, den andre (på min båt montert på stb side) er for instrumentet, disse har en tedens til å ta kvelden (min har forøvrig det), Denne er satt på med 2 skruer som en kan løsne og finjustere potmeteret ved å vri på det. Dersom det også er slik hos deg vil jeg anta at du kommer til dersom du svinger drevet helt over på siden Sitér dette innlegget Link to post
Djupevågen Svart 30.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Det synes på meg som om de to drevene er like på dette feltet - jeg har en slik sensor på hver side. Har kjørt drevet opp og ned, uten at jeg kom noe nærmere den innerste skruen. I morgen skal jeg forsøke å svinge på drevet (at jeg ikke kom på det selv..............) Må den byttes da tror du - eller hva mener du med at den tar kvelden? Jeg mener nemlig at min sluttet å virke i sommer da jeg hadde båten opp av vannet, og derfor kjørte drevet helt opp. Trodde kanskje at jeg da hadde fått ødelagt noen ledninger da. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Selvsagt ikke umulig med brudd på kabelen, har selv fikset en slik med å lodde den på etter å kappet av det skadde, men nå er den galen igjen, virker men virker ikke som den skal, område den måler er ikke lenger riktig, den vandrer fra bunn til topp umiddelbart, så da anser jeg den som gåen, dersom ledningene er ok, tror jeg disse kan løsnes og en kan bytte føleren, hvis ikke må en trekke ny ledning, og det er vel litt verre tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.