Balle Klorin Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Ja enklete mener en ikke skal klage.. MEN hva med alle løfter at vi skal hjelpe hverandre for at denne krisen skal gå forbi??Er det og øke avgifter det man gjør for hjelpe importører av varer? Dette hjelper ikke våre bruktimportører ei heller ny båt importører.. og maner heller ikke til byttting av den gamle forurrensene tåkemaskinene. Hvis det er miljøet du tenker på når du snakker om utskifting av gamle maskiner, så gir nok det ingen gevinst. En reduksjon av HK avgiften vil ikke gi noen som helst effekt på finanskrisen . Hvis du absolutt skal klage, så klag på det generelle skattenivået på inntekt, det ville nok gitt større effekt både for kjøpekraften som mange er så veldig opptatt av. Mye vil ha mer, og forbruket skal OPP for en hver pris... Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 2.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Så det og skru opp avgifter hjelper på større salg for bedriftene?? Når en bedrift får lavere salg grunnet at prisene øker så er vel det med og gjøre efekten av krisen større?? Ekspertene mener at vi vil få et konkursras uten like i 2009. Klart et lavere skattenivå generelt sikkert vil hjelpe, men avgifter er bare for og melke enda mer kroner til kassa og hjelper ikke bedriftene med stimulering av salg.. Miljøgevinst... Ja et sted må men begynne og øke avgiftene gjør bare at man bytter ut både biler og motorer senere.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
xbox Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Så på hvilket grunnlag kan denne avgiften forsvares, og hva hvar disse pengene tiltenkt da den ble innført. Hva brukes pengene til i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Balle Klorin Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Så det og skru opp avgifter hjelper på større salg for bedriftene?? Klart et lavere skattenivå generelt sikkert vil hjelpe, men avgifter er bare for og melke enda mer kroner til kassa og hjelper ikke bedriftene med stimulering av salg.. Denne endringen betyr INGENTING for salget av nye båter. For en båt med 500 hk vil denne grusomme økningen bety 2850.- Miljøgevinst... Ja et sted må men begynne og øke avgiftene gjør bare at man bytter ut både biler og motorer senere.. Den største miljøgevinsten får vi hvis alle beholder sine gamle maskiner og vi stenger ned fabrikkene som produserer nye... Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 2.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Den største miljøgevinsten får vi hvis alle beholder sine gamle maskiner og vi stenger ned fabrikkene som produserer nye... Ja og flytter tilbake til steinalderen Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
CB. Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Snart kommer det nok HK avgift på årer også Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Ulv I Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 hk avgifter på årer beregnes ut fra hvor mange kilo du tar i benkpress det! ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Thorlyn Svart 2.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Alltid artig og starte slike tråder.. De politiske sidene fremtreder gjerne klart.. også har vi de som elsker og provosere Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
chagall Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Heia den siste kommuniststat Hvilke andre land kan vi sammenligne oss med når det gjelder hk avgiften?? Tror faktisk ikke Russland, Nord Korea eller China har denne avgiften, så `THORLYN`har nok rett. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Skulle gjerne se deg dokumentere akkurat det. Det er da ikke det minste vanskelig, bare les ditt eget og mange av de øvrige innleggene her så har du vel all den dokumentasjon du trenger, og vel så det? Forumet her er jo fullt av folk, båtfolk såvel som folk i båt, hvis største problem i denne verden synes å være hk-avgift og veiavgift på diesel? Selv om denne veiavgiften ikke eksisterer, men sånne detaljer er da det ikke nødvendig å bry seg med, eller? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
GeirFrode Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Nei, hva er vel livet verdt hvis man ikke har en lang liste med ting man kan klage og beklage seg over! Og jo bedre vi har det og jo rikere og tykkere vi blir, desto mere klager vi og det kan jeg sågar dokumentere! Dette er hva du skriver i ditt forrige innlegg. Her står det RIKERE og TYKKERE....Desto mere klager VI. Det er da ikke det minste vanskelig, bare les ditt eget og mange av de øvrige innleggene her så har du vel all den dokumentasjon du trenger, og vel så det? Dette holder ikke Mouche. Jeg krever en skikkelig dokumentasjon for dine påstander. Ellers får du trekke de tilbake. Og hvis du gidder å lese mitt innlegg tidligere, så skriver jeg ganske klart at jeg IKKE er rik. Og jeg er heller ikke feit. Så her må du nok finne på noe bedre! Du får nok heller snakke for deg selv. Og ikke på vegne av andre som du ikke har det minste begrep om. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Denne endringen betyr INGENTING for salget av nye båter. For en båt med 500 hk vil denne grusomme økningen bety 2850.- Men hvorfor øke istedet for å droppe avgiften? 500 hk skulle gi samlet avgift på kr. 92 500 inkl. MVA. For meg og de fleste andre er nok det mye mer enn INGENTING. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Balle Klorin Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Men hvorfor øke istedet for å droppe avgiften?500 hk skulle gi samlet avgift på kr. 92 500 inkl. MVA. For meg og de fleste andre er nok det mye mer enn INGENTING. Det er viktig å lese hva som skrives før man hiver seg innpå. (akkurat som det er lurt å tenke før man snakker). Jeg sier at denne ENDRINGEN ikke har noen som helst betydning for nybåtsalget eller importen for den saks skyld. Det er en ENDRING på 2 % som utgjør 2850.- for 500 hk. De fleste av oss har ingen pigger ute når det skal betales for all verdens duppeditter til båten, men får panikkangst når uttyrkk som avgifter og skatt blir nevnt. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 2.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Nei og en økning her og en der gjør alt så mye bedre Jeg stemmer for en mva på 50% på brukte varer og en (MVA PÅ en brukt vare?? nei se og løp inn i eu) .utseilt distanse avgift på kr 3,. pr NM Det er godt vi er forskjellige hva skulle vi ellers diskutert. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Balle Klorin Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Det er godt vi er forskjellige hva skulle vi ellers diskutert. Det er ikke sikkert vi er så forskjellige, men vi er kanskje opptatt av litt forskjellige ting. Poenget mitt var at en økning på 2% er en vits at noen irriterer seg over. Vi snakker om en regulering av en vedtatt avgift som er under indeksreguleringen. At det skal være en egen motoravgift som er direkte linket mot antall hestekrefter er jeg ikke uenig i, men jeg syns det er mye mer suspekt at det er merverdiavgift på en skatt. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Det er viktig å lese hva som skrives før man hiver seg innpå. (akkurat som det er lurt å tenke før man snakker). Hva er det jeg ikke har lest? Og hvorfor så sarkastisk? Det er helt klart for meg at du snakker om endringen. Likevel må jeg vel få lov til å si at det er avgiften som helhet som svir og ikke bare endringen. Selv om endringen er relativt liten er dette en kjempestor avgift som svir hardt. Og da behøver man ikke å snakke om 500 hk. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Mouche Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Man kan, og skal, selvfølgelig kunne diskutere om det er riktig å ha en hk-avgift, eller ikke. Å beklage seg over at denne øker når økningen er mindre enn prisstigning/lønnsøkning synes jeg blir noe rart. At en større motor avgiftsbelegges høyere enn en liten motor er jeg for og tror sågar at der vil ha en slags sosial profil for det er mere uvanlig enn vanlig (?) at de med lavest inntekt har de største motorene. Alle er vel enige i at staten bør/må ha noen inntekter og stort sett alle (?) synes at det er for lite av alt og det som er er for lite/for dårlig/for gammelt, men de færreste, om noen, mener at de selv skal bidra i større grad enn idag. Ganske morsomt å høre på sånt, etter mitt syn! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
CB. Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Huff har staten fått dårlig råd også nå da slik at avgiftene behøver og økes Lurer på hvordan svenskene klarer seg, de som nesten ikke har avgifter på noen ting ( I forhold til oss) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
chagall Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 [quote name='Contraband' date='02.01.09 16:11' post='673178' Lurer på hvordan svenskene klarer seg, de som nesten ikke har avgifter på noen ting ( I forhold til oss) Nei, man kan saktens lure `Contraband`. Ikke har De "oljen", men har allikevel sagt farvel til arveavgift og formueskatt (avgift) og HK avgift vet de ikke hva er. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Vi får bare håpe på at galskapen tar en ende til høsten og at båtfolket ser sin mulighet over stemmeseddelen. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mr. Import Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 sykt land , betale så mye i avgifter , 147,81 pr hk og moms på toppen av det igjen blir 184,76 pr hk . så på import betales HK AVGIFT med moms i egen kolonne 300 hk x 147,81 pluss moms er 55428 totalt så kommer moms på faktura og frakt i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
BjA Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Så er det desverre bare, "vi" har jo valgt sammenstningen på tinget selv. De store talls lov er klar, 25% mva og ca 35% skatt, fra januar til over fellesferien går hele lønna i staskassen, og det er før vi rekner inn fiskale avgifter. Hvor blir alt av ?, er open for forslag ! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Lurer på hvordan svenskene klarer seg, de som nesten ikke har avgifter på noen ting ( I forhold til oss) For å sammenligne skattenivået er det derfor hensiktsmessig å se de totale innbetalte skatter og avgifter i forhold til all verdiskaping i samfunnet. Sverige og Danmark ligger da på topp. Halvparten av deres verdiskaping innbetales til det offentlige. Norge, Finland, og Frankrike ligger i neste pulje. Kilde; http://www.nho.no/oekonomisk-politikk-og-a...le19014-86.html og en liten kuriositet; http://www.hardware.no/artikler/avgiftssjokk_i_sverige/16281 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bjørktun Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Eg må vere sjuk. Trass i at inntekta mi er i beste fall middels, at båten er av femsifra verdi med god margin til sekssifra og at det er lite håp om å få kjøpt seg noko dyrare, at eg framleis har "fat-screen"-TV i stova og ikkje har råd til sydenturar, så meiner eg at eg har det bra, og at skatte- og avgiftsnivået er til å leve med. Kan nokon hjelpe meg? Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Eg må vere sjuk. Kan nokon hjelpe meg? Ikke på noen annen måte enn å si at vi er i samme (type) båt... Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.