sjonkel Startet 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Januar.2009 Er det noen som vet om 270 hk mercruiser 7,3L V8 motoren er en "Mandags-motor" / mye feil og service på? Eller er den en grei og God motor.. -R Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Den er vel fryktelig tung, masse moment. og tildels blandet kvalitet mener jeg å ha lest i diverse innlegg her ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Ribtjenester Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Vekta er 600 kg Jeg har kansje en som er nyoverhalt til salgs med borg warner gear og sternpower drev allt har gått ca 100 timer. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Birchwood 320 Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Motoren er tung og leverer et voldsomt dreiemoment. På drev skal ein være forsiktig. Deler er lett å få tak i over there. Også her heime men koster ein del. Vannkjølte manifolder og turbo. Sjekk at det har vert rett type kjøleveske på den. Har vert en del problem med pitting på cyl 7-8. Søk her inne på enter mercruiser diesel eller Starpowr. Samme motor Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Birchwood 320 Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 1995 Mercruiser D270 Heile søket Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Ribtjenester Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Rart de sier 750kg, jeg har personlig veid motoren min på jobben. den sto da på pall med et start batteri ppå pallen og da veide den 645kg. dette er jeg 100% sikker på veingen blei gjort meg jekketralle med vekt på. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Teerex Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Det er vel vekt med eller uten drev/transom ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Ribtjenester Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Det er vel vekt med eller uten drev/transom ? Ja det er uten drev men med svinghjul og svinghjulskåpe. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
SeaRaymond Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Da stemmer det vel bra, med ca 100kg på hele drevet/transom Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Den veide 762 kg inkl Bravo Three Kommer også ann på hvilken type manifolder du har. Mine var alu. Krossover var og alu. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Ribtjenester Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Så bra når vi er enige folkens Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Teerex Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 7,3 litern er m.a.o ca 200 kg tyngre enn 4,2 litern som yter det samme men er snillere mot drevet Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Birchwood 320 Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Mener å huske at original er motoren på ca 842 Nm i dreiemoment. En del bedre er ettergjengeren D-Tronic som ligger på 990 Nm og 300 hk . Denne kan og chippes til 400 hk og 1440 Nm men da med den store turboen. Tror eg ville hatt et Sternpower 1000 serie drev da. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Teerex Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Denne kan og chippes til 400 hk og 1440 Nm men da med den store turboen.Tror eg ville hatt et Sternpower 1000 serie drev da. Tror ikke jeg ville hatt drev da Med f.eks. 1,81:1 utveksling blir det da 2600 Nm på propellakslingen, hvis det er singleprop da... Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Ribtjenester Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Mener å huske at original er motoren på ca 842 Nm i dreiemoment. En del bedre er ettergjengeren D-Tronic som ligger på 990 Nm og 300 hk . Denne kan og chippes til 400 hk og 1440 Nm men da med den store turboen.Tror eg ville hatt et Sternpower 1000 serie drev da. det er det drevet jeg brukte ppå min instalasjon. BOMBESIKKERT Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Skipper Worse Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Sjekk at det har vert rett type kjøleveske på den. Har vert en del problem med pitting på cyl 7-8. Just precis. Så her kan det bli seende ut innvendig: Bildet er fra en 7,8 rekkesekser men problemet er det samme. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Ole-Jacob Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Mine erfaringer med vår 2002 D-tronic (300 hk) er utelukkende positive. Har kjørt denne fra den var ny. Ingen feilslag så langt -- rikelig med krefter. Utvednig spyling av Bravo III (X-drev) gjør susen. Sitér dette innlegget Link to post
kikkoman Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Hej. Jag har problem med min Mercruiser D270 7,3, jag får luftbubblor i sötvattenkylningen som gör att motorn blir varm när jag ökar varvtalet till ca 2200rpm. Är det någon som har haft samma problem, eller känner till problemet eller om det är ett vanligt problem Har provtryckt avgaslimpor, turbo, toppar, bytt topplockspackningar. För övrigt går den bra , startar bra. Sitér dette innlegget Link to post
kikkoman Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Just precis. Så her kan det bli seende ut innvendig: Bildet er fra en 7,8 rekkesekser men problemet er det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 det er hål i godset, korrosjon Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Skipper Worse Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Du kan lese hele historien på Båtjuss og båtliv. En motor ble skåret i biter for å inspisere (og bevise...) tæring. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
kikkoman Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Om det är spricka i cylindergodset innebär det slutet för motorn? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Allt kan repareres, om det lønner seg kan diskuteres. Som oftest er ny longblock den beste løsningen hvis resten av motoren er i bra stand. Om luftboblene skyldes overoppheting eller motsatt skal jeg ikke si sikkert..... Sitér dette innlegget Link to post
ollebolle2 Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Jeg hadde 300 hk versjonen av 7,3l motoren. En mekaniker som hjalp meg å sjekke glødepluggene sa denne motoren aldri skulle stått i en fritidsbåt, pga høy vekt, høyt forbruk, lite deletilgang. Jeg hadde lite problemer men kan skrive under på at det var høyt forbruk og fekk f.eks ikke tak i ny peilepinne til motoren.. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 2 millioner av disse ble produsert for Ford pickup og van http://en.wikipedia.org/wiki/Navistar_T444E_engine Her mere bakgrunnsstoff om marineversjonen http://www.thedieselstop.com/forums/f30/parts-availability-7-3-marine-version-247735/ Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.