Kaftein ØL Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Jeg har kun erfaring med denne motoren fra bil. I denne sammenheng er det mange som hevder at 7,3 powerstroke fra Ford/international er en av de beste dieselmotorene som har blitt produsert over there. En kan gjerne kalle den gammeldags, men jeg liker det slik. Herlig og driftssikkert steinknuseri med masse moment og akseptabelt forbruk. I båtsammenheng tror jeg i hvert fall ikke den er noe dårligere enn andre, men ser at vekt kan være en bakdel. En annen bakdel ved V8 er at det ofte blir litt trangere rundt motoren og kan være vanskeligere å utføre vedlikehold. Min ford excursion har vært omprogrammert omtrent siden den var ny og yter ca. 100 hk over standard. Den er benyttet i anlegg og fått mye juling siden den var ny og har nå gått over 300000. Den fungerer fortsatt utrolig bra og er mye sprekere enn min forrige suburban med 6-liters V8. Aldri skiftet noe som helst på den og aldri hatt noe problem, bortsett fra i går når jeg fylte bagasjerommet med gammel spillolje Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 (redigert) her er en snutt eller to Redigert 27.August.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.