sveinerix Startet 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Januar.2009 Har en silver viking 16 fot. Den ligger litt lavt i vannet bak. Er det noen måte å øke flyteevnen på?? For eksempel legge inn isopor eller noe lignenede? Har bare en 15 hk motor på som ikke veier all verden den heller, så det er ikke det som gjør det. Virker som tyngdepunktet ligger litt for langt bak på denne båten. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 sveinerix: Hvis båten din flyter lavt, hjelper det dessverre ikke å fylle den med isopor eller lignende. Flyter den tungt er det fordi båten din er for tung. Oppdrift er et stikkord. (fyller du den med flytemidler, som sitter fast, unngår du derimot at den synker.) Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Er det dobbelt skrog på denne?Da kan det kansje være en del vann som er årsaken. Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Hvis båten er litt gammel, har dobbelt skrog med flyteskumm tror jeg du har problemet mellom vannet og dørken... Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Polarn Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Velkommen til forumet sveinerix Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Sequoia Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 For et par år siden hadde en bekjent en skremmende episode med en Ibiza 19 Sport m/ 150 hk. Fikk motorstopp og en bølge slo så over akterspeilet. Båten sank rett til bunns i løpet av minutter. Jeg trodde ikke dette skulle være mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 fullt mulig når man stopper brått - hekkbølgen slår over og vips har du u båt sjekk dobbeltbunn hvis det er det på den eller er det noe utstyr/batterier etc som kan flyttes forover?? skal du ha båt som tåler mere sjø må du kjøpe større båt..... Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
sveinerix Svart 21.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2009 Takk for alle svar. Det var lite eller ikke noe vann når jeg tok ut bunnproppen for vinteren. Har ikke sjekket om den er fylt med skum, men tror ikke det. Skal sjekk om det er mulig å flytte noe utstyr framover. Noen som har noen tips til hvor man kan få leid/lånt en form til støp av båt?? Ca 20-25 fot. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 21.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2009 jeg også tok ut proppen bak og det kom nesten ikke noe ut etter å ha skjært ut dørken skal jeg love deg det var mye vann i skummet og proppen bak var tettet av gørr og skum og drit ...... 350 kg vått skum ble hevet ut og båten ble som ny - planet og lå så bra den aldri hadde gjort på mange år jeg hadde problemer å få 20 fotern med b20 trimma i plan med alt vannet/ skummet - etter det gikk den i plan lett og bare økte på ....... høyere i vannlinja ble den og Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
God Sommer Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 (redigert) Samme her, jeg hadde en 13 foter som var selvlensende men det lå alltid vann inn på dørken i steden, siden den lå så tungt i vannet. jeg skar opp dørken og tok ut skummet, forsterket bunnen og støpte igjen. da fløt båten 7 cm lettere og gikk som en kule... Redigert 22.Januar.2009 av God Sommer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sveinerix Svart 31.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2009 Hvis jeg tar ut skummet og legger inn isoporplater isteden vil den ligge høyere i vannet da??? Er ikke isopor lettere en det skummet som blir brukt??? Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 31.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2009 For et par år siden hadde en bekjent en skremmende episode med en Ibiza 19 Sport m/ 150 hk.Fikk motorstopp og en bølge slo så over akterspeilet. Båten sank rett til bunns i løpet av minutter. Den ligger vel godt plantet på bunn på utsiden Strömstad ennå den vel Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 31.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2009 Takk for alle svar. Det var lite eller ikke noe vann når jeg tok ut bunnproppen for vinteren. Har ikke sjekket om den er fylt med skum Bunnpropp tilsier at det ikke er skum. I motsatt fall er det noen uten peiling som har ettermontert den... Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 (redigert) Den ligger vel godt plantet på bunn på utsiden Strömstad ennå den vel Ja den gjør det. Ble gjort noen søk med dykkere. Samt at eier kjøpte undervannskamera som han søkte med fra båt. Men siden du vet om episoden kjenner du kanskje Øystein? Kjipt å ikke ha forsikring da ja... Redigert 1.Februar.2009 av diax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 Kjenner ikke Øystein, men vi har felles bekjente. De hadde vel frøset ihjel om ikke hjelpen hadde vært kort unna, så de har vel brukt opp kvota si vil jeg tro Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.