GeirT Startet 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 2.Januar.2009 Har gummibåt på 295cm lang, som veier 38 KG (Made in China) og vil ha en passende motor til den. At den planer er ikke et must - men det gjør ikke noe om den gjør det. Antall HK og motorvekt er motstridende viktige faktorer. Vil helst ikke ha motor som veier mer enn 25 kg. Tohatsu's nye modeller ser veldig bra ut. Noen som har erfaring med disse ? Vil en 6 HK være sterk nok til å gi bra fart på (evt. plane) gummibåten ? 4-5-6 HK motorene ser ut som at det er samme motor ? Er det noen som vet hva består i - og hva som evt. kan få 4 HK versjonen til å yte 6 HK ? Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
johnson Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 HVis 4 hk og 6hk har samme specs assa deler og volum o.l. kan du sikkert bare ta ut en plombering tror jeg... Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Worry II Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Vil en 6 HK være sterk nok til å gi bra fart på (evt. plane) gummibåten ?Geir Hei, Geir ! Godt nyttår ! Anbefaler deg minimum 6-hesteren på den størrelsen ! Mulig 5 hesteren får deg opp i plan, men om du tilfeldigvis måtte en tur i butikken (kjøpe 2 sixpack og grillmiddag) så ville angeren komme å ta deg før du har kommet halveis på tur hjem til båten, søkkvåt i motvind 4`ern bør du glemme ! Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Har en rimelig tung Zodiac. Og en 4 HK. Kommer i plan med meg , men ikke med meg og yngstemann... ( 1,5 år) Gå for 6 hesteren du, så kan du velge.. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
rhummels Svart 3.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2009 4-5-6 er samme motoren bortsett fra dysene i forgasseren. Koster en hundrelapp eller to for nye ;-) R Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret1 Svart 3.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2009 så vil de si at på min 2007 mod tohatsu 5 hk så kan jeg skifte dyse for og få 6 hk ? Sitér dette innlegget Link to post
rhummels Svart 3.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2009 Hvis det er en 4T ja. 2T er 4/5 & 6 HK helt forskjellige motorer R Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 3.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2009 Har du en båt som du ikke kommer opp i plan med 4-6 hk - hvorfor ikke heller 2 hk ? Lett og håntere, lite bensin --bare fordeler. Sitér dette innlegget Link to post
Tjukkholm Svart 3.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2009 Eller tre 2hestere.. Tilsammen 6hk fordelt på tre løft. Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.