Jump to content

Vanntemperaturgivere - motstand

Suzuki

Recommended Posts

Det jeg fikk beskjed om på Maritim, er at VDO er egen serie som ikke kan benyttes med andre, eksempelvis Wema, Faria m.fl.

Wema, Faria etc kan benyttes om hverandre.

VDO er de dyreste instrumentene av nevnte.

Dette forhørte jeg meg om i anledning instrumenter på fly, og da jeg har VDO nede er jeg nødt til å ha det samme oppe.....

Hei Suzuki.

Tja, avhengig serien kan det være det samme.

Men strengt tatt kan også de være forskjellige.

I tillegg ha også VDO lagt forskjellige givere ved videre utviklingen av alle serier.

Men jeg vet ikke hvor grensene gikk, da bør du helst spørre direkte hos en VDO-dealer.

Det du trenger er instrumentnummeret som står bak på, den er viktig ang det elektriske.

- Bare å forklare med "instrument X med farge og diameter Y" kan gå galt.

Og ang. givere finnes det forskjellige lengder og gjengediametere, så må du også sjekke det.

Men skal dette monteres på bil da holder det flest hvis man kan nevne motortype/nummer.

Og ang. priser er man nesten nødt å være grossist for å få brukelige rabatter av VDO.

Så ikke drømm om noe stort, dette får du antakeligvis ikke hvis ikke en bedrift gjør noe utsalg/stengesalg.

Lykke til videre

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

det blir nevnt her at hvis man har vdo nede må jeg ha vdo oppe også .........

men da må du ha en svitsjer eller noe for ettr hva jeg lærte her på bp er det motstand i giver som gir signaler og har man 2 innstrumenter viser det feil

jeg fnt ut når jeg skal koble vanntemp og turteller lager jeg et t stykke med 2 sep givere

turtellern går greit å koble flere

så alt avhenger jo av pris og hvor mange målere man skal ha i tilegg på styrepos 2

skal du bare bytte ut innstrumenter og bruke org givere ville jeg vel helst brukt samme målere som satt der før??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...