Jump to content

Bytte av impeller Alpha one, trykktesting

SCSI

Recommended Posts

Godt nyttår folkens...

Jeg skal til våren foreta impeller skifte på mitt Alpha One drev fra 2006.

Arbeidet skal jeg gjøre selv, det meste av deler er allerede kjøpt inn.

Det står at drevet skal trykktestes til 15 PSI. Leser også her på forumet at vakuum testen er vel så viktig.

Hvor kan egnet verktøy for testtrykking kjøpes og hvordan er egentlig prosedyren for trykktesting av drev?

En annen ting, finnes det noen tegninger på en brukbar støtte/jigg for Alpha One drevet? Litt greiere å arbeide uten å måte holde drevet fast mellom beina...

Skiftet på mitt 99 modell alphadrev, såvidt jeg husker er det jo "kun" dette hullet for oljen mellom øvre og nedre gear som en kommer i konflikt med når en deler nedre del fra øvre, skifter du tettningen her og kanskje bruker litt "gugge" i tillegg (husk å gjøre rent) så burde vel ikke dette lekke etter montering, dette er det eneste jeg kan se grunnen til trykktesting av drevet på vedrørende vannlekkasje da du ikke kommer i konflikt med andre tettninger, mitt drev gikk 140 timer i sommer, og oljen er like fin nå etter endt sesong, så ingen lekkasje her, du kan jo høre med forhandler hvor bombesikker en må være på dette før en evt garantisak bortfaller, men det gjør den vel alikavel viss du demonterer dette selv?

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...