johnson Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 REISEFORSIKRING, han var jo på reise til belgia Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
MT. Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 ikkeno overførsel eller sjekker! Hva er galt med overføring via nettbank? Jeg har kjøpt og solgt biler, båter og mye annen moro med nettbank siden denne teknologien ble tilgjengelig. Aldri noe tull. Bare bruk følgende kjøreregler: - Sjekk at kjøper har saldo nok til å dekke kjøpesum. - Sjekk at dato er dagens dato. - Sjekk at ditt kontonummer står som mottaker. - Og når overføring er gjort, sjekk at kjøpers saldo er redusert tilsvarende kjøpesum, og at overføring ikke lenger kan kanselleres fra forfallsregister. Siste punkt der ordner seg selv om dagens dato benyttes. Kontroller gjerne en gang til at at pengene ble overført til ditt kontonummer, mens kjøper har kontooversikten åpen i nettbanken. Om du følger disse punktene, og noe skjærer seg, er det en utro tjener i bankvesenet et sted, og dermed er kjøpers bank erstatningspliktig overfor deg. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
eysteind Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Det går vel en stund før pengene blir overført. Dermed kan selger slette overføringen.... Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Men med tanke på problemer med EU godkjenning etc. virker det jo litt rart at en EU borger vil importere båt fra et land utenfor EU da.... Det er da ingen problem dette.. båter før 1998 som er produsert i europa(også norge) trenger ikke ce. og etter har alle europeiske dette inkl norge.. med untak av noen selvbygg i norge da.. Men uansett er ikke dette selgers problem. Og styr unna sjekker så klart.. nettbank er da intet problem da pengene er inne hos deg FØR overlevering. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
tom-ass Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 jeg ordla meg litt dumt sikkert. Jeg kan akseptere nettbank. Men jeg selger sjelden ting til flere hundrede tusen, så jeg forlanger nok kontanter ved salg under 100.000. Om kjøper har problemer med å skaffe dette i kontanter, har han vel heller ikke summen i banken. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Jawik Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Nå må dere ikke legge alle eggene i samme kurv. Det finnes seriøse kjøpere / selgere i utlandet som også søker på Finn.no. Vist ikke båten / objektet er av nasjonal verdi er det vel ikke noe som er bedre enn å øke markedet i volum. Skal en selge til en utenfor Norge oppretter en en konto for dette. I disse data tidene er ikke dette noe problem mot banken. Dette gjør en selv via nett-bank. Kontoens status viser null kroner og kan ikke høstes for noe mere enn innkomne beløp som du overfører til hovedkonto etter transaksjonen. En seriøs kjøper - som det er mange av - overfører beløpet som skal dekke kjøpesum og eventuell frakt og omkostninger etter at kontrakt er opprettet (helst på begge språk for å unngå problemer senere). Som selger foretar du deg ikke noe med båten før betaling er registrert på konto. At noen føler at de kan bli lurt er jo en kjent sak ved salg, men husk da på at det samme også kan skje internt i Norge mellom kjøper og selger. Og så får en jo håpe at du er en seriøs selger... Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
SRA Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 så jeg forlanger nok kontanter ved salg under 100.000. Om kjøper har problemer med å skaffe dette i kontanter, har han vel heller ikke summen i banken. jeg er skepttisk til å betale eksempelsvis 80 000 konant i labben til en person - har han ikke en konto så kan det ikke være en seriøs selger... kan det være tjuvgods ha selger? finnes egentlig selgeren eller er det "Ola Olsen" som er umulig å få tak i etterpå? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 er det kontant salg eller kjøp så går jeg uten unntak til banken og setter pengene inn sammen med kjøper /selger. Da er begge fornøyd og alt i orden. hvis det er snakk om beløp av betydning da.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Suzumar Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Er jeg gammeldags jeg da som krever pengene på min konto før overlevering, dersom dette er vanskelig å godta for kjøper vil jeg ha en bankremiss. Eventuelt kan vi ta en tur til banken sammen. Når jeg kjøper bruker jeg bankremiss. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Penger før varen er da helt naturlig Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
sol Svart 13.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 For å avslutte denne tråden.Båten ble solgt lokalt,så da slipper jeg å bekymre meg mer for dette. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 13.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 Gratulerer med salget! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.